5 انیمیشن برتر ایرانی که در خارج از ایران غوغا کردند!

انیمیشن به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه از تولیدات سینمایی یکی از محصولات پرطرفدار در سراسر جهان به ویژه در بین کودکان و نوجوانان است. طی سال‌های اخیر، انیمیشن‌های زیادی در ایران ساخته شده که توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کرده و افراد زیادی را به سینماها یا پای جعبه جادو بکشاند. ویکی تاپ در این مقاله 5 انیمیشن برتر ایرانی را که در خارج از ایران غوغا کردند به شما معرفی کرده است.

انیمیشن رستم و سهراب

انیمیشن ایرانی به کارگردانی کیانوش دالوند
رستم و سهراب نام یک پویانمایی ایرانی است که در شهر بروجرد تولید شده است و محصول مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و استودیو انیمیشن آریا است. کیانوش دالوند کارگردان این اثر سه بعدی است. حق کپی‌رایت این پویانمایی توسط روسیه و امارات متحده عربی خریداری شد.
بنیامین انیمیشنی به کارگردانی و نویسندگی محسن عنایتی و تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی محصول سال 1397 است. مراحل ابتدایی ساخت این انیمیشن توسط هنرمندان کاشان و آران و بیدگل و در شهر کاشان انجام شده است.

انیمیشن آخرین داستان

فیلم انیمیشنی به کارگردانی اشکان رهگذر محصول سال 1396
آخرین داستان اولین انیمیشن بلند سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال 1387 تا 1396 در استودیو هورخش تولید شده‌است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است. آخرین داستان اولین نماینده سینمای انیمیشن ایران در فهرست 32 اثر رقابت‌کننده در شاخه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار بود. همچنین این اثر در کنار 344 فیلم واجد شرایط به بخش رقابتی بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز راه یافت. اما این انیمیشن در نهایت نتوانست در لیست پنج نامزد نهایی بهترین پویانمایی سال یا بهترین فیلم اسکار 2020 قرار گیرد.

انیمیشن فیلشاه

یک انیمیشن تولید 1396 ساخته شده در ایران
فیلشاه یک فیلم پویانمایی ایرانی است که در سال 1396 منتشر شد. این فیلم محصول گروه هنر پویا است که کارگردانی آن بر عهده هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی آن بر عهده حامد جعفری بوده‌است.

انیمیشن پسر دلفینی

انیمیشن سینمایی 1399
پسر دلفینی یک انیمیشن سینمایی تولید سال 1399 محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. سازمان اوج مدعی است که مالکیت این انیمیشن به جز حق پخش تلویزیونی را با قیمت مناسبی واگذار کرده‌است. این انیمیشن به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمدامین همدانی است. پسر دلفینی داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی و کمدی دارد. پسر دلفینی بعد از اکران در روسیه، از 2 شهریور 1401 پس از وقفه دوساله به خاطر کرونا در سینماهای ایران اکران شد. بر خلاف خبرهای پیشین که این انیمیشن تولید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، همدانی، تهیه‌کننده اثر «پسر دلفینی»، این پروژه را یک پروژه کاملاً شخصی با مالکیت خصوصی خواند. او گفت که هیچ نهاد و ارگانی در تولید این فیلم مشارکت نداشته‌است و تمام مراحل ساخت بر عهده استودیوی ایرانی اسکای فریم بوده‌است. این فیلم با نام سازمان اوج در جشنواره فجر 1399 شرکت کرد ولی از بخش رقابتی کنار گذاشته شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    85 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    103 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    207 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    155 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.