پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

اینجا مروری داریم بر فیلم های کمدی ایرانی که از لحاظ فروش و اقبال منتقدان، جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌اند، فیلم‌هایی که تماشای آن‌ها حال هر مخاطبی را خوب می‌کند و می‌تواند جزوی از سرگرمی روزهای تعطیل باشد. ویکی تاپ توی این مقاله بهترین فیلم های پرفروش کمدی سینمای ایران را به شما معرفی می کند.

فیلم زیر درخت هلو

فیلم ایرانی ساخته ایرج طهماسب در سال 1384
زیر درخت هلو فیلمی ایرانی محصول 1384 به کارگردانی ایرج طهماسب است.
فسیل فیلمی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال 1399 است.

فیلم هزارپا

فیلم سینمایی 1396
هزارپا فیلمی ایرانی در ژانر کمدی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، تهیه‌کنندگی رضا رخشان و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی است که در سال 1397 منتشر شد. هزارپا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران و دومین فیلم پرفروش ایران است.
بارکد فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی و نویسندگی مصطفی کیایی و مهیار شاهرخی محصول سال ۱۳۹۴ ایران است.

فیلم ورود آقایان ممنوع

فیلمی از رامبد جوان محصول سال 1389
ورود آقایان ممنوع فیلمی به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت و به کارگردانی رامبد جوان محصول سال 1389 می‌باشد که در تاریخ 25 خرداد 1390 اکران شد. این فیلم در تهران فیلمبرداری شده و توانست عنوان دومین فیلم پرفروش سال 1390 سینمای ایران را کسب کند. رضا عطاران و ویشکا آسایش بازیگران اصلی فیلم می‌باشند.

فیلم سن پطرزبورگ

فیلمی از بهروز افخمی محصول سال 1388
سن پطرزبورگ فیلم کمدی ایرانی محصول 1388 و دهمین فیلم بهروز افخمی است.

فیلم دایره زندگی

فیلمی از پریسا بخت آور
دایره‌زنگی فیلمی کمدی محصول سال 1386 است. روایتی است از معضل ماهواره و عمق تأثیرش در اجتماع ما؛ نخستین فیلم سینمایی پریسا بخت‌آور که با نویسندگی اصغر فرهادی اکران شد.
بی‌پولی فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌الله، نویسندگی حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته محصول سال 1386 است. این فیلم در شهریور 1388 بر روی پرده سینما رفته‌است.

فیلم مهمان مامان

فیلمی از داریوش مهرجویی محصول 1382
مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال 1382 است. این فیلم بر اساس کتاب مهمان مامان نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی و توسط سیمافیلم تولید شده‌است. از فیلم استقبال خوبی شد و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد. این فیلم هجدهمین فیلم بلند داریوش مهرجویی است.

فیلم اخراجی ها

فیلم ایرانی
اخراجی‌ها فیلمی ایرانی در سال 1385 به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز است. اخراجی‌ها پس از دو مستند فقر و فحشا و کدام استقلال؟! کدام پیروزی؟! نخستین فیلم داستانی ده‌نمکی است. کتاب اخراجی‌ها یک سال پس از ساخت این فیلم به چاپ رسید. این فیلم پر فروش‌ترین فیلم در سال 1386 شد.

فیلم چند میگیری گریه کنی؟

فیلم به کارگردانی شاهد احمدلو محصول 1384
چند می‌گیری گریه کنی فیلمی کمدی به نویسندگی محسن تنابنده و حسن وارسته و کارگردانی شاهد احمدلو و تولید سال 1384 می‌باشد. این فیلم دیپلم افتخار هیئت داوران بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به دست آورد. چند میگیری گریه کنی 2 دنباله این فیلم است که در 1398 تولید شد.
مکس عنوان فیلمی سینمایی ساخته سامان مقدم محصول سال 1383 ایران است. مکس پس از فیلمهای سیاوش (1376) و پارتی (1379) سومین فیلم بلند سامان مقدم است. این فیلم بعد از 6 سال از وزارت ارشاد مجوز گرفت. همچنین در انتشار خانگی صحنه‌های زیادی از این فیلم سانسور شده بود.

فیلم مارمولک

فیلمی از کمال تبریزی محصول سال ۱۳۸۲
مارمولک فیلمی ایرانی در ژانر کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی، نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و با بازی پرویز پرستویی است که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. داستان این فیلم اقتباسی از فیلم‌های ما فرشته نیستیم (۱۹۸۹) و زائر (۱۹۲۳) به نویسندگی و کارگردانی چارلی چاپلین است که با بومی‌سازی قصه فیلم، نگاهی متفاوت به مسئله روحانیت و جامعه دارد.
«مطرب» فیلمی ایرانی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال 1397 است. ژانر فیلم مطرب، مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی ، کمدی و اجتماعی است. همچنین در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند و فیلم برداری این فیلم در اسفند 1397 در شهر استانبول به پایان رسید. فیلمنامه این فیلم درباره یک خانواده ایرانی است که به نوعی وارد شهر استانبول ترکیه می شوند. فیلمنامه «مطرب» قبل از «چهارراه استانبول» نوشته شده و قرار بود اتفاقات آن در لندن اتفاق بیفتد، اما پس از تکمیل متن تصمیم گرفته شده داستان در کشوری که از لحاظ فرهنگی نزدیک به ایران است، ادامه داشته باشد.

فیلم خجالت نکش

فیلمی از رضا مقصودی این فیلم در سه روستای،وینه،کندر،آدران فیلم برداری شده است
خجالت نکش فیلمی ایرانی به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال 1396 است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    92 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    219 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    166 بازدید·7 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های موزیکال سینمای ایران

    167 بازدید·8 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.