ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

ژانر طنز همواره از ژانرهای موردعلاقه ایرانیان بوده است. مردم معمولا علاقه بیشتری به آثاری نشان می‌دهند که آنها را بخنداند و بتوانند با بازیگران آن دنیای هیجان‌انگیز دیگری را کشف کنند. از این رو هنرپیشه‌ها در آثار کمدی نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به ژانرهای دیگر دارند. کمدین های ایرانی خاطرات مشترک و شیرین زیادی برای نسل‌های مختلف ایران ساخته‌اند. بازیگران طنز ایران به دلیل علاقه مردم به کمدی در کشور محبوبیت زیادی نیز دارند. در این مقاله به معرفی بهترین بازیگران کمدی ایران می‌پردازیم.

اکبر عبدی

بازیگر ایرانی
اکبر عبدی آقاباقر بازیگر ایرانی است. او برای تنوع‌پذیری در نقش‌هایش شهرت دارد. او دارندهٔ نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. عبدی فعالیت خود را از اواخر دههٔ ۱۳۵۰ آغاز کرد و از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است که با مجموعهٔ تلویزیونی باز مدرسم دیر شد (۱۳۶۲) به شهرت برسد. او برای نقش‌آفرینی در مادر (۱۳۶۸) و خوابم می‌آد (۱۳۹۰) برندهٔ دو جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده‌است.

مهران مدیری

بازیگر ، خواننده ، کارگردان
مهران مدیری کارگردان و تهیه‌کنندهٔ فیلم، بازیگر، خواننده و مجری ایرانی است.

رضا شفیعی جم

بازیگر ایرانی
احمدرضا شفیعی‌جم بازیگر، کمدین و کارگردان ایرانی است. او از سال 1364 بازیگری در تئاتر را بصورت آماتور آغاز کرد و زمانی که تنها 18سال داشت توانست برای بازی در فیلم دو همسفر انتخاب شود و سفر هنری خود را آغاز کند. پله جهش او اما بازی در سریال ساعت خوش بود که منجر به شهرتش شد و راه را برای او هموارتر کرد هرچند پیش از آن در دو سریال کمدی تلویزیون کابلی بچه ها و جمعه با شما هر دو به کارگردانی علی عمرانی بازی کرده و کار خود را آغاز کرده بود. شفیعی جم از بازیگرانی است که بیشتر در ژانر کمدی فعالیت داشته و به واسطه‌ی آن محبوبیت زیادی در بین مردم کسب کرد، او در اغلب سریال های پربیننده کمدی دهه 70 و 80 حضوری کلیدی داشت و با اجرای تیپ هایی که خودش ابداع میکرد مانند نقشش در سریال چارخونه یا آثاری که مهران مدیری کارگردان آنها بود( شب‌های برره، نقطه‌چین، جایزه بزرگو...) در محبوبیت عام این آثار نتیجه محسوس و غیر قابل انکاری داشت. از جمله فیلم هایی که در آنها حضور داشته میتوان: دو همسفر، آپاچی، وای آمپول، ارتفاع پست، قلقلک، زندگی شیرین، صورتی، چارچنگولی، گیلدا و... و سریال هایی که در آنها بازی کرده: ساعت خوش، بدون شرح، چارخونه، کوچه اقاقیا، شب های برره، نقطه چین، ترش و شیرین، در چشم باد، مسافران، جوکر و... را نام برد. همچنین او تیتراژ پایانی تعدادی از فیلم هایی را که بازی کرده همچون: آپاچی، دم سرخ ها و پیشی میشی خودش خوانده است. شفیعی جم سابقه‌ی کارگردانی برای فیلم نمایش خانگی وفا2012 را نیز دارد و با حضور در برنامه‌ی خندوانه بارها به اجرای استندآپ کمدی پرداخته است.

سید جواد رضویان

بازیگر، مجری و کارگردان ایرانی
سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان ایرانی است. او بیش‌تر برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود.

حمید لولایی

بازیگر ایرانی
حمید لولایی بازیگر ایرانی است. او فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرد. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر سبزه، دوست بچه‌ها به کارگردان آن رضا ژیان پیشنهاد داد و لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال 1359 در نمایش بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر آن شصت نفر، آن شصت هزار به کارگردانی بهرام ابراهیمی به ایفای نقش پرداخت.

هادی کاظمی

بازیگر ایرانی
سید هادی کاظمی ، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

علی صادقی

بازیگر ایرانی
علی صادقی زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۹ بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. سریال بهترین تابستان من با نگاهی طنز به مقوله جنگ ایران و عراق با بازی علی صادقی با دوبله افشین زی نوری آغاز شهرت وی بود که چند سال بعد و در همکاری با رضا عطاران در سریال‌های خانه به دوش و متهم گریخت به اوج رسید.

سعید آقاخانی

بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی
سعید آقاخانی بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است. وی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران است.

مهران غفوریان

بازیگر، عکاس، فیلم‌بردار و گرافیست ایرانی
مهران غفوریان بازیگر، کمدین و کارگردان ایرانی است. او ابتدا فارغ‌التحصیل رشته نقاشی بود، اما با بازی در مجموعه لبخند سوم، به عرصهٔ تلویزیون پیوست. وی سپس از سال ۱۳۸۰ با کارگردانی سری مجموعه‌های سریال زیر آسمان شهر به شهرت بیشتری رسید. از کارهای او می‌توان به فیلم سینمایی‌هایی همچون داش‌آکل و ما همه با هم هستیم و سریال‌هایی همچون در حاشیه و نیسان آبی اشاره کرد.

رضا عطاران

بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی‌
رضا عطاران بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. او در رشتهٔ اقتصاد، دیپلم خود را دریافت کرد و برای ادامهٔ تحصیل به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. با این حال پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما روی آورد. آغاز فعالیت عطاران به‌عنوان بازیگر تئاتر در دههٔ ۱۳۶۰ صورت گرفت و این همکاری تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت.

سیامک انصاری

بازیگر، کارگردان و کمدین ایرانی
سیامک انصاری بازیگر ، کارگردان و مجری ایرانی است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    88 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    105 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    215 بازدید·7 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های موزیکال سینمای ایران

    164 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.