نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

هر سال مدتی قبل از شروع مراسم اسکار، خبرگزاری‌ها و مجلات آنلاین شروع به پیش‌‌بینی نامزدهای احتمالی این رویداد پرمخاطب می‌کنند و پیش‌بینی نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار یکی از جنجال‌برانگیزترین بحث‌های هر سال است. 2023 سال خوبی برای سینما بود و شاهد انیمیشن‌های تماشایی فراوانی بودیم که هرکدام به نوعی می‌توانند مدعی جایزه اسکار باشند. در این مطلب با پیش‌بینی نامزدهای بهترین انیمیشن مراسم اسکار همراه باشید تا ببینیم احتمال حضور کدام عناوین در این بخش بیشتر است.

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته فیلم پویانمایی رایانه‌ای ابرقهرمانی به کارگردانی جف رو بر اساس فیلمنامه‌ای از برندن اوبراین است. این فیلم که بر اساس تیم ابرقهرمانی به همین نام ساخته شده‌است، یک بازراه‌اندازی از سری فیلم‌های آن است و هفتمین فیلم لاک‌پشت‌های نینجا و دومین فیلمی است که پس از لاک‌پشت‌های نینجا (۲۰۰۷) با تصاویر رایانه‌ای ساخته شده‌است. در این فیلم، برادران لاک‌پشت تصمیم می‌گیرند تا به‌عنوان نوجوانان عادی پذیرفته شوند، در حالی که با یک سندیکای جنایی بدنام و ارتشی از جهش‌یافته‌ها روبرو می‌شوند.
فرار مرغی: طلوع ناگت یک انیمیشن کمدی استاپ موشن رو به اکران به کارگردانی سم فل، بر اساس فیلمنامه ای از کری کرک‌پاتریک، جان اوفارل و ریچل تانرد است. این انیمیشن دنباله فرار مرغی (۲۰۰۰) است که توسط استودیوهای آردمن انیمیشن، پتی و استودیوکانال تولید شده‌است. صداپیشگانی از جمله تندی نیوتون، زکری لی‌وای، بلا رمزی، ایملدا استنتون، دیوید بردلی، جین هرکس، دنیل میز و نیک محمد در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن برادران سوپر ماریو

فیلمی آمریکایی از آرون هورواث و مایکل جلنیک ۲۰۲۳
فیلم برادران سوپر ماریو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای فانتزی محصول ۲۰۲۳ است که بر اساس فرنچایز بازی‌های ویدئویی ماریو از نینتندو ساخته شده‌است. این سومین فیلم سینمایی اقتباس‌شده از فرنچایز ماریو است و توسط ایلومینیشن، یونیورسال پیکچرز و نینتندو تولید، و توسط یونیورسال توزیع شده‌است. نخستین فیلم در قالب انیمه در سال ۱۹۸۶ در ژاپن، و فیلم دوم در قالب لایو اکشن در ۱۹۹۳ منتشر شد. این فیلم توسط آرون هورواث و مایکل جلنیک کارگردانی شده و فیلمنامهٔ آن توسط متی فوگل نوشته شده‌است و گروه بازیگران شامل کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک، کیگان-مایکل کی، ست روگن و فرد ارمیسن در آن صداپیشگی کرده‌اند. فیلم به داستان پیدایش برادران ماریو و لوئیجی، دو لوله‌کش ایتالیایی-آمریکایی، می‌پردازد که به دنیای دیگری منتقل می‌شوند و درگیر نبردی بین «ماشروم کینگدام» به رهبری پرنسس پیچ و «کوپا» به رهبری باوزر می‌شوند.
آرزو یک فیلم پویانمایی موزیکال فانتزی آمریکایی رو به اکران است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز ساخته شده‌است. به عنوان شصت و دومین انیمیشن بلند تولید شده توسط استودیو، این فیلم توسط کریس باک و فاون ویراسانتورن کارگردانی شده، و توسط پیتر دل وچو و خوان پابلو ریس تهیه‌کنندگی شده‌است. نویسندگان آن جنیفر لی و آلیسون مور هستند. سبک هنری فیلم پویانمایی رایانه‌ای را با سل انیمیشن کلاسیک دیزنی ترکیب می‌کند. در این فیلم آریانا دبوز، کریس پاین، آنجلیک کابرال و آلن تودیک به عنوان صداپیشه حضور دارند. داستان فیلم بر روی دختری ۱۷ ساله به نام آشا تمرکز دارد که در «پادشاهی روزاس» یک تاریکی را احساس می‌کند که هیچ‌کسی از آن باخبر نیست و در لحظه نیاز آرزویی به ستاره‌ها می‌کند.

انیمیشن بنیادین

فیلمی محصول (۲۰۲۳)
بنیادین یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی-درام عاشقانه محصول ۲۰۲۳ در آمریکا است که توسط والت دیزنی پیکچرز و استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شده‌است. این فیلم به کارگردانی پیتر سون و تهیه‌کنندگی دنیز ریم می‌باشد و توسط پیتر سون، جان هوبرگ، کت لیکل و براندا هسوئه نوشته شده‌است و پیت داکتر تهیه‌کنندگی اجرایی آن را برعهده دارد.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

فیلم پویانمایی آمریکایی در سال 2023
مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی پویانمایی رایانه‌ای محصول 2023 است که شخصیت مایلز مورالز / مرد عنکبوتی در آن حضور دارد. این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن با مشارکت مارول انترتینمنت تهیه شده‌است و از طریق گروه سینمایی سونی پیکچرز توزیع شد. این اولین قسمت از دنباله دو قسمتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (2018) است و در مولتی‌ورس مشترک از جهان‌های متناوب به نام «دنیای عنکبوتی» روایت می‌شود. کارگردانی این فیلم بر عهده ژواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون بر پایهٔ فیلم‌نامه نوشتهٔ فیل لرد، کریستوفر میلر و دیوید کالاهام است. شامیک مور صداپیشهٔ مورالز است و در کنارش هیلی استاینفلد، برایان تایری هنری، لورین ولز، جیک جانسون، جیسون شوارتزمن، ایسا رای، کاران سونی، دنیل کالویا و اسکار آیزاک حضور دارند. در این فیلم، مایلز به همراه گوئن استیسی / زن عنکبوتی در سراسر جهان چندگانه به ماجراجویی می‌پردازد و در آنجا با تیم جدیدی از افراد عنکبوتی به رهبری میگل او هارا / مرد عنکبوتی 2099 آشنا می‌شود، اما با آن‌ها بر سر رسیدگی به تهدید جدیدی درگیر می‌شود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    91 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    109 بازدید·6 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    166 بازدید·7 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های موزیکال سینمای ایران

    167 بازدید·8 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.