کم فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران

به رغم اینکه بسیاری از فیلم‌ها فروش خوبی دارند و می‌توانند رضایت مردم را بدست آورند، تعدادی از فیلم‌ها و آثار سینمایی توجه مخاطبان به به خود جلب نمی‌کنند و فورش خوبی ندارند. در حقیقت، فیلم‌های نفروش، حاصل نمایش‌های کوتاه‌مدت در سانس‌های صبح یا ظهر زمان‌های مرده‌ای هستند که بعضا علی‌رغم تبلیغ هم نتوانستند مخاطبی را به سینماها بکشانند.
«قلب سفید قاصدک‌ها» فیلمی به کارگردانی افشین محمودی و به تهیه‌کنندگی علی روئین‌تن است که در سال 1396 اکران شد. این فیلم تنها 8 بلیت فروخت! یعنی با متوسط قیمت بلیت 10 هزار و 500 تومان، گیشه این فیلم تنها 84 هزار تومان بود که یک رکورد بی‌نظیر در تاریخ سینمای ایران به حساب می‌آید. ماه‌چهره خلیلی، آزاده شمس و حبیب بختیاری از جمله کسانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
«تا آمدن احمد» فیلمی به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی، تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان است که در بهمن سال 1394 در سینماهای کشور اکران شد. و 341 بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت 2 هزار و 640 تومانی، 900 هزار تومان فروش داشت. از جمله بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به افسر اسدی و پرهام دلدار اشاره کرد.
شرفناز فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حسن نجفی در سال 1393 ساخته و در سال1395 اکران شد که با فروش گیشه 1 میلیون و پانصد و هفتاده سه هزارتومانی، از دیگر فیلم‌های کم فروش سینمای ایران است. حمیرا ریاضی و علی اوسیوند از جمله بازیگران این فیلم هستند.
«فیلادلفی» در سال 1389 به کارگردانی اسماعیل رحیم‌زاده و سید مجتبی اسدی‌پور ساخته و در بهمن سال 1392 از سینماهای کشور اکران شد و مجموعاً دو میلیون و پانصد هزار تومان فروش داشت. علی اوسیوند، محمد عمرانی و فلور نظری از جمله بازیگران حاضر در این فیلم بودند.
فیلم «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی در سال 1394 تولید شد و در سال 1395 به نمایش درآمد. «جشن تولد» برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شده ‌است اما با فروشی 7 میلیون تومانی یکی دیگر از فیلم‌های کم‌فروش‌ تاریخ سینمای ایران است.
«گام‌های شیدایی» فیلمی به کارگردانی حمید بهمنی است که در سال 1391 با بودجه بیش از یک ‌میلیارد تومان ساخته شد. این فیلم سال 97 هم به روی پرده رفت اما تنها 418 بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت 8 هزار و 500 تومان، تنها 3 میلیون و 553 هزار تومان فروخت و برای کارگردان کار کشته‌ای مثل آقای بهمنی یک شکست سنگین محسوب می‌شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    89 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    107 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    215 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    162 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.