بازیگرانی که بیشترین نقش های تاریخی را بازی کرده اند

ژانر تاریخی تاکنون یکی از موفق ترین ژانر‌های سینمای ایران بوده است. کارگردانان ایرانی بسیاری موفق به ساختن فیلم های تاریخی پرفروشی شده‌اند. یکی از عوامل موفقیت این فیلم‌ها انتخاب بازیگران با تجربه و با استعدادی بوده است که با ایفای نقش بی‌نظیر خود، آن فیلم را به یکی از ماندگار‌ترین فیلم‌های سینمای ایران تبدیل کرده‌اند.

داریوش ارجمند

بازیگر ایرانی
بازیگر ایرانی است. او دریافت‌کننده جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای نقش‌آفرینی در فیلم سگ‌کشی (1379) و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نقش‌آفرینی در فیلم ناخدا خورشید (1365) بوده‌است. او برای بازی در جستجوگر (1368) و اعتراض (1378) نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد. این بازیگر در مجموعه های چهل سرباز و امام علی حضور داشته است.

پروانه معصومی

بازیگر ایرانی
پروانه معصومی زاده 11 اسفند 1323بازیگر ایرانی است و تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. نخستین‌بار در سال 1350 در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سپس در رگبار بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد. پروانه معصومی در 3 مجموعه تاریخی یوسف پیامبر، چهل سرباز و امام علی ایفای نقش داشته است.

محمدعلی کشاورز

بازیگر ایرانی
محمد علی کشاورز، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. او دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن 90 سالگی درگذشت. ایشان همچنین به اقتضای تحصیلات در رشته نقشه برداری، مدتی در سازمان جغرافیایی ارتش شاهنشاهی شاغل بوده است. سربداران، هزاردستان، ثارالله مجموعه های تاریخی هستند که محمد علی کشاورز در آنها ایفای نقش کرده است.

عزت‌ الله انتظامی

بازیگر، کارگردان تئاتر و چهرۀ ماندگار ایرانی
بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران بود. او نخستین بازیگر ایرانی بود که از یک جشنوارهبین‌المللی جایزه گرفت. انتظامی در سال 1382 به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد. 4 مجموعه تاریخی با بازی عزت الله انتظامی از تلویزیون ایران پخش شده است.

داوود رشیدی

هنرپیشۀ ایرانی
1395هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او بیشتر با نقش‌هایی مانند آقا حسینی در فیلم کندو، مفتش شش‌انگشتی در سریال هزاردستان و هم‌چنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله جلال مقدم شناخته می‌شود. این هنرمند در 6 مجموعه تاریخی ایفای نقش کرده است.

علی نصیریان

بازیگر، کارگردان و نویسندهٔ ایرانی
بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان فیلم، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در سال 1380 به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشته بازیگری شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد. علی نصیریان در 6 مجموعه تلویزیونی ایفای نقش داشته اشت.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    89 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    107 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    215 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    163 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.