پرهزینه ترین فیلم های تاریخی ایران

ژانر تاریخی یکی از پرطرفدارترین ژانر‌ها در سینمای ایران به حساب می آید. به نمایش گذاشتن تاریخ ایران و جهان همیشه از جذاب‌ترین موضوعات برای کارگردانان و طرفداران فیلم و سریال بوده است. پرهزینه بودن ساخت فیلم‌های تاریخی یکی از ویژگی‌های این نوع از فیلم است. در سینمای ایران نیز فیلم‌های پرهزینه زیادی در ژانر تاریخی ساخته شده ‌ند. در این مقاله با تعدادی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخی سینمای ایران آشنا می‌شوید.

راه آبی ابریشم

فیلم تاریخی ایرانی
راه آبی ابریشم، عنوان فیلم سینمایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه، محصول سال 1390 می باشد که برای ساخت آن حدود 6 میلیارد تومان هزینه شده و در زمان اکران نیز 320 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم از جمله پروژه‌ های بزرگ و میلیاردی سینمای ایران محسوب می‌شد که اکران آن با شکست مواجه شد، اما مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

محمد رسول‌الله

فیلمی از مجید مجیدی
محمد رسول‌الله فیلمی ایرانی در ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال 1393 منتشر شد. این فیلم داستان دوران کودکی محمد، پیامبر اسلام در سده 6 میلادی را روایت می‌کند. در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلم‌های تاریخی سال‌های اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده‌است. فیلم محمد رسول‌الله پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به‌شمار می‌رود. مجموع هزینه‌های صرف شده برای ساخت این فیلم 623٫3 میلیارد ریال (معادل 62میلیارد تومان) بوده‌است.

ملک سلیمان

فیلم تاریخی و مذهبی ایرانی ۲۰۱۰
فیلم سینمایی ملک سلیمان فیلمی در ژانر اجتماعی- تاریخی است. این فیلم در سال 1388 به کارگردانی شهریار بحرانی ساخته شد. داستان فیلم در مورد سلیمان نبی است که مجبور است با شیاطین و اجنه مقابله کند. بودجه این فیلم از طریق مجلس تصویب شد. مبلغ 4 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه‌ای بود که مجلس تصویب کرد و 600 میلیون سازمان اوقاف و امور خیریه به اضافه 800 میلیون تومان، جمعاً 5 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه این فیلم شد.

دوئل

فیلم به کارگردانی احمد رضا درویش (2004)
این فیلم محصول سال 1382 به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی حسن رجبعلی‌بنا می باشد. « دوئل » پر هزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال 1382 محسوب می شد. فیلمی که برای اولین بار از سیستم صدای دالبی استفاده کرده بود و جلوه های ویژه کامپیوتری اش یک سر و گردن از دیگر فیلمهای هم دوره اش بالاتر بود. اما « دوئل » در نهایت در گیشه با فروشی نزدیک به 700 میلیون تومان به کار خود پایان داد. هزینه ساخت این فیلم سینمایی 1 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    86 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    103 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    207 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    155 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.