پرفروش ترین فیلم های موزیکال سینمای ایران

ژانر موزیکال قدمتی به اندازه‌ی تاریخ سینما دارد. همزمان با اضافه شدن صدا به سینما، استودیو‌های فیلمسازی شروع به ساخت آثاری بر پایه‌ی موسیقی کردند. تا دهه‌ی 1950 که به دوران طلایی ژانر موزیکال مشهور است، سینما شاهد ساخته شدن شاهکار‌هایی ماندگار در این ژانر بود، اما  بعد از دهه‌ی پنجاه میلادی این ژانر رو به افول نهاد. بااین‌حال هرساله شاهد ساخته شدن آثاری در این ژانر هستیم. ویکی تاپ در این مقاله بهترین فیلم های موزیکال سینمای ایران را به شما معرفی می کند.

غریب (فیلم) فیلمی به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی یوسف ایروانی ساختهٔ سال 1401 است.
میم مثل مادر نام فیلمی سینمایی ایرانی اثر رسول ملاقلی‌پور در سال 1385 است. در این فیلم گلشیفته فراهانی، حسین یاری، سحر دولتشاهی ، شراره دولت‌آبادی و همچنین علی شادمان ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم بنا به تشخیص کمیته‌ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال 2007 انتخاب شد.

فیلم سنتوری

فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی
سنتوری یا علی سنتوری فیلمی ایرانی در ژانر درام است. این فیلم ساخته داریوش مهرجویی در سال 1385 خورشیدی است. سنتوری فیلمی است اجتماعی با رویکردی انتقادی که تم اصلی آن تضاد سنت و مدرنیته در جامعه امروز ایران و موضوع آن سقوط هنرمند و خودویرانگری او در جامعه‌ای است که هنر واقعی را برنمی‌تابد و مدام آن را محدود و سرکوب می‌کند. این فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد و از اکران بازماند. و در سال 1389 در شبکه نمایش خانگی پخش شد.
«مطرب» فیلمی ایرانی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی محصول سال 1397 است. ژانر فیلم مطرب، مانند اکثر آثار قبلیِ مصطفی کیایی ، کمدی و اجتماعی است. همچنین در این فیلم چند بازیگر از کشور ترکیه حضور دارند و فیلم برداری این فیلم در اسفند 1397 در شهر استانبول به پایان رسید. فیلمنامه این فیلم درباره یک خانواده ایرانی است که به نوعی وارد شهر استانبول ترکیه می شوند. فیلمنامه «مطرب» قبل از «چهارراه استانبول» نوشته شده و قرار بود اتفاقات آن در لندن اتفاق بیفتد، اما پس از تکمیل متن تصمیم گرفته شده داستان در کشوری که از لحاظ فرهنگی نزدیک به ایران است، ادامه داشته باشد.
طهران تهران فیلم دو اپیزودی محصول سال 1388 ایران است که کارگردان اپیزود نخست به‌ نام «طهران: روزهای آشنایی» داریوش مهرجویی و کارگردان اپیزود دوم به‌ نام «تهران: سیم آخر» مهدی کرم‌پور است.
کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره فیلم سینمایی محصول ایران است که با فیلمنامه مشترکی از بهمن قبادی، حسین م. آبکنار، رکسانا صابری و به صورت بدون مجوز و زیرزمینی در این کشور ساخته شده‌است. حامد بهداد، اشکان کوشانژاد، نگار شقاقی، بابک میرزاخانی، سروش لشکری و چند تن دیگر از نوازنده‌ها و خواننده‌های موسیقی زیرزمینی ایرانی در سبک راک و متال بازیگران این فیلم هستند.
خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1394 است.
گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.
بندر بند، فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی منیژه حکمت و به تهیه کنندگی منیژه حکمت و مشهد آهنگرانی فراهانی است. این فیلم محصول سال 1399 و در ژانر درام و اجتماعی ساخته شده است.
راه رفتن روی سیم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال ۱۳۹۵ است.
مکس عنوان فیلمی سینمایی ساخته سامان مقدم محصول سال 1383 ایران است. مکس پس از فیلمهای سیاوش (1376) و پارتی (1379) سومین فیلم بلند سامان مقدم است. این فیلم بعد از 6 سال از وزارت ارشاد مجوز گرفت. همچنین در انتشار خانگی صحنه‌های زیادی از این فیلم سانسور شده بود.
نرگس مست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سید جلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی عبدالله اسفندیاری محصول سال 1395 است. این فیلم برندهٔ جایزه بهترین فیلم تکنیکی و هنری از منظر داوران جشنوارهٔ ایندین فست آمریکا شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    91 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    109 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    218 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    166 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.