پرفروش ترین فیلم های ایرج طهماسب

ایرج طهماسب متولد سال 1338 در تهران است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فیلم “کلاه قرمزی و پسرخاله” که در سال 1373 اکران شد یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران و یکی از به یاد ماندنی ترین کارهای کودک شد که نقش اول آن ایرج طهماسب بود. این هنرمند آثار ارزشمند  و پرفروش بسیاری در کارنامه خود دارد که ویکی تاپ در ادامه به شما معرفی می کند.

فیلم کلاه قرمزی

شخصیتی عروسکی
کلاه‌قرمزی نام شخصیت عروسکی ایرانی است که توسط ایرج طهماسب و حمید جبلی خلق و توسط مرضیه محبوب طراحی و ساخته شده‌است. فیلم‌های ساخته‌شده براساس این شخصیت از پرفروش‌ترین و پر‌بیننده ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. کلاه‌قرمزی با نزدیک به 3 دهه فعالیت در عرصهٔ سینما و تلویزیون، از یک عروسک به پدیده‌ای فرهنگی تبدیل شد که توانست مخاطبان بسیاری در بین نسل‌های گوناگون به‌ویژه متولدین دههٔ 1360 بیابد.
خوابگاه دختران چهارمین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی و محصول سال ۱۳۸۳ است. در این فیلم بازیگرانی همچون باران کوثری، مجید صالحی، نگار جواهریان و صادق صفایی حضور داشته اند.
یکی بود یکی نبود فیلمی به کارگردانی ایرج طهماسب و نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب محصول سال ۱۳۷۹ است. این فیلم اقتباسی از داستان خاله پیرزن و مهمانان ناخوانده است.

فیلم زیر درخت هلو

فیلم ایرانی ساخته ایرج طهماسب در سال 1384
زیر درخت هلو فیلمی ایرانی محصول 1384 به کارگردانی ایرج طهماسب است.
کلاه‌قرمزی و سروناز فیلمی ایرانی به کارگردانی ایرج طهماسب و محصول سال 1381 است. این فیلم پس از فیلم‌های کلاه‌قرمزی و پسرخاله (1373)، یکی بود یکی نبود (1379) و دختر شیرینی‌فروش (1380) چهارمین فیلم بلند ایرج طهماسب در مقام کارگردان است
کلاه‌قرمزی و پسرخاله فیلمی ایرانی به کارگردانی ایرج طهماسب محصول سال 1373 است. صداپیشگی اصلی این فیلم را حمید جبلی بر عهده دارد و عروسک‌گردان ارشد این فیلم نیز دنیا فنی‌زاده است. کلاه‌قرمزی و پسرخاله یکی از پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. با احتساب میانگین 25٬000 تومان برای هر بلیت سینما در سال 1400، فروش این فیلم بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده‌است.
دختر شیرینی‌فروش فیلمی ایرانی محصول 1380 به نویسندگی و کارگردانی ایرج طهماسب است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    93 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    113 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    228 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    170 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.