پرفروش ترین انیمیشن های جهان

انیمیشن‌ها در طول تاریخ هنر هفتم به تدریج با پیشرفت تکنولوژی و توجه به رده‌های سنی بالاتر موفق به جذب مخاطب گسترده‌تری شده‌اند و با فروش جهانی خود ثابت کرده‌اند که به جایگاه مستحکمی در سینما دست یافته‌اند. توجه به آمار فروش انیمیشن‌ها از این جهت مهم است که بدانیم سلیقه‌ی مردم در هر بازه‌ی زمانی به چه سمتی معطوف شده است و عواملی که در موفقیت یک اثر نقش داشته تا رکوردهایی از خود بر جا بگذارد چه بوده است. نکات جالبی که دانستن آن‌ها، هم برای طرفداران جذاب و در مواردی مایه‌ی فخرفروشی است و هم برای گردانندگان شرکت‌های بزرگ چراغ راه تصاحب گیشه و رشد اقتصادی خواهد بود. در این مقاله ویکی تاپ پرفروش ترین انیمیشن های جهان را به شما معرفی می کند.
شیرشاه یک پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر موزیکال به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان فاورو است. فیلم‌نامه این فیلم توسط جف نیثنسن بر اساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه نوشته شده‌است و والت دیزنی پیکچرز مسئولیت ساخت آن را برعهده دارد. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنر صداپیشگان فیلم هستند. همچون نسخه انیمیشنی، هانس زیمر موسیقی فیلم را ساخته‌است. بعد از دامبو و علاءالدین، شیرشاه سومین فیلمی است که در سال 2019 بر پایه انیمیشن‌های دیزنی ساخته شده‌است. داستان فیلم قصه سیمبا، شیر جوانی را دنبال می‌کند که پس از قتل پدرش، موفاسا، به دست عمویش، اسکار، باید نقش خود را به عنوان پادشاه بر حق سرزمینش بپذیرد.

انیمیشن دانشگاه هیولاها

فیلمی از دن اسکنلون
دانشگاه هیولاها نام فیلم پویانمایی و سه‌بعدی می‌باشد که پیش‌درآمد شرکت هیولاها است. این فیلم توسط استودیوی پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی توزیع شد. داستان فیلم قبل از داستان فیلم نخست یعنی شرکت هیولا ها اتفاق می‌افتد.
ماداگاسکار 3: تحت تعقیب در اروپا سومین قسمت از سری پویانمایی‌های ماداگاسکار است که در 8 ژوئن 2012 منتشر شد.

انیمیشن کوکو

پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی تهیه شده توسط والت دیزنی و پیکسار
کوکو یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی در گونه موزیکال و فانتزی به کارگردانی لی آنکریچ است. کوکو توسط کمپانی پیکسار ساخته شد و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. داستان این انیمیشن با ایده‌ای از لی آنکریچ و نویسنده آن آدریان مولینا است.
شرک 3 یا شرک سوم قسمت سوم سری انیمیشن‌های شرک است که در سال 2007 منتشر شد.

انیمیشن درون و بیرون

پویانمایی رایانه ای سه بعدی تهیه شده توسط پیکسار
درون و بیرون یا پشت و رو یک پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی، کمدی-درام و ماجراجویی به کارگردانی پیت داکتر است. این انیمیشن توسط استودیوهای پیکسار ساخته شده و توسط والت دیزنی پیکچرز در 19 ژوئن 2015 عرضه شد. پیت داکتر از فیلم‌نامه نویسان و کارگردان‌های با سابقه پیکسار است که آثار درخشانی همچون انیمیشن بالا و کارخانه هیولاها را ساخته‌است.
زندگی پنهان جانوران خانگی یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای سه بعدی در سبک کمدی به کارگردانی کریس رناد است که در سال 2016 منتشر شد. دنباله این فیلم(زندگی پنهان جانوران خانگی 2)در سال 2019 منتشر شد.

انیمیشن عصر یخبندان: رانش قاره‌ای

فیلم پویانمایی آمریکایی 2012
عصر یخبندان: رانش قاره‌ای یا عصر یخبندان 4 نام پویانمایی رایانه‌ای از سری پویانمایی‌های عصر یخبندان می‌باشد که در 13 ژوئیه 2012 منتشر شد. این فیلم همانند سری‌های قبلی به‌صورت سه‌بعدی و رایانه‌ای می‌باشد. استیو مارتینو و مایک تورمیر کارگردان‌های فیلم و ری رومانو، جان لگویزمائو، دنیس لری، کویین لطیفه، شون ویلیام اسکات، جاش پک و کریس وج صداپیشگان فیلم هستند. جنیفر لوپز و شون ویلیام اسکات در این فیلم به ترتیب گوینده شخصیت‌های کارتونی شیرا و کرش هستند.

انیمیشن عصر یخبندان: ظهور دایناسورها

فیلم پویانمایی آمریکایی 2009
عصر یخبندان: ظهور دایناسورها یا عصر یخبندان 3 نام سومین نسخه از سری انیمیشن‌های عصر یخبندان می‌باشد که بعد از نسخه عصر یخبندان: ذوب در 1 ژوئیه 2009 اکران شد.
شرک 2 انیمیشن محصول سال 2004 شرکت آمریکایی دریم‌ورکس است. این انیمیشن قسمت دوم از سری انیمیشن‌های شرک است.
در جستجوی نمو نام پویانمایی رایانه‌ای بلند برندهٔ جایزه اسکار سال 2003 است. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از 10 فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است.

انیمیشن زوتوپیا

فیلم پویانمایی آمریکایی 2016 تولید شده توسط والت دیزنی پیکچرز
زوتوپیا یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی آمریکایی اکران شده در ژانر کمدی و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش است. این فیلم توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده‌است که به عنوان پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا و شکیرا اشاره کرد. زوتوپیا توسط والت دیزنی پیکچرز در 4 مارس 2016 در ایالات متحده اکران شد.

انیمیشن در جستجوی دوری

فیلم پویانمایی دیزنی-پیکسار از 2016
در جستجوی دوری نام یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی در ژانر کمدی ماجراجویی تهیه شده توسط استودیو انیمیشن پیکسار است. این انیمیشن در واقع دنباله‌ای برای انیمیشن در جستجوی نمو محصول سال 2003 به‌شمار می‌رود. اندرو استنتون که کارگردانی قسمت قبل را انجام داده، در این قسمت نیز نویسندگی و کارگردانی عنوان را بر عهده دارد. شخصیت‌های قسمت قبل، همچون «نمو» «دوری» و «مارلین» در این قسمت نیز حضور دارند.

انیمیشن من نفرت‌ انگیز 3

فیلم کمدی سه‌بعدی رایانه‌ای آمریکایی محصول 2017 به کارگردانی پیر کوفن
من نفرت‌انگیز 3 یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی محصول سال 2017 است که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است. این دنباله من نفرت‌انگیز 2 (2013)، سومین قسمت اصلی، و چهارمین قسمت به‌طور کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز است. در این فیلم به کارگردانی پی‌یر کافین و کایل بالدا، کارگردانی مشترک اریک گیون، طراح تولید و طراح شخصیت و نویسندگی سینکو پل و کن داوریو، صداپیشگان استیو کرل، کریستن ویگ، تری پارکر، کافین، میرندا کازگرو، استیو کوگان، جنی سلیت، دانا گایر، نو شرل و جولی اندروز به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان اسباب ‌بازی 3 یک پویانمایی سه بعدی آمریکایی در سال 2010 است که توسط استودیو انیمیشن پیکسار ساخته و به وسیله والت دیزنی منتشر شد. این سومین قسمت از سری داستان‌های داستان اسباب بازی و دنباله داستان اسباب‌بازی 2‌ (1999) است. داستان اسباب‌بازی 3 با کارگردانی لی آنکریچ در 18 ژوئن 2010 در آمریکا اکران شد.

انیمیشن داستان اسباب‌ بازی 4

انیمیشن آمریکایی ساختهٔ سال 2019
داستان اسباب‌بازی 4 یک پویانمایی آمریکایی در ژانر کمدی به کارگردانی جاش کولی است که در سال 2019 منتشر شد. داستان اسباب‌بازی 4 دنباله‌ای بر داستان اسباب‌بازی 3 است و فیلم‌نامه آن توسط اندرو استنتون و استفانی فولسوم بر اساس داستانی از جان لستر و رشیدا جونز نوشته شده و در مجموع چهارمین قسمت از فرنچایز داستان اسباب‌بازی است، همچنین این نخستین تجربه کولی در کارگردانی یک فیلم بلند محسوب می‌شود. داستان اسباب‌بازی 4 توسط کمپانی پیکسار ساخته شده و والت دیزنی پیکچرز مسئولیت اکران آن را برعهده دارد. تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، لاری میت کالف، جون کیوسک و کریستین شال همه به عنوان صداپیشه‌های قسمت‌های قبل در اینجا نیز نقش خود را تکرار کرده و جوردن پیل، پاتریشا آرکت، کریستینا هندریکس، کیانو ریوز و لوری آلن به عنوان صداپیشه‌های جدید به گروه اضافه شده‌اند.

انیمیشن مینیون‌ ها

فیلم پویانمایی 2015
مینیون‌ها فیلم پویانمایی رایانه‌ای و فیلم سه‌بعدی آمریکایی است که در سال 2015 منتشر شد. پیر کافین و کیل بلدا کارگردانان، کریس ملیدندری به همراه جنت هیلی تهیه‌کنندگی این انیمیشن را بر عهده داشتند. تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده ایلومنیشن انترتینمنت و یونیورسال استودیوز توزیع‌کننده آن بود. این انیمیشن در تاریخ 10 ژوئیه 2013 منتشر شد. در انتهای انیمیشن من نفرت‌انگیز 2 درست در زمان نمایش اسامی اعضای سازنده فیلم، اشاره‌ای به فیلم مینیون‌ها توسط 3 مینیون می‌شود. این فیلم ربط زیادی به دو فیلم من نفرت‌انگیز و من نفرت‌انگیز 2 ندارد و بیشتر می‌خواهد سرگذشت مینیون‌ها را روایت کند. قسمت بعدی این انیمیشن با نام مینیون‌ها: ظهور گرو در تاریخ 1 ژوئیه 2022 منتشر شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    89 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    107 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    216 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    163 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.