معروف ترین مجری های تلویزیونی

برنامه‌های تلویزیونی همیشه آمار بالایی از بیننده‌ها را از آن خود می‌کنند. در این بین بهترین مجری های تلویزیون ایران نقش مهمی در جذابیت این برنامه‌ها دارند. امروزه افراد زیادی در تلاشند تا بتوانند آنتن تلویزیون را در دست گرفته، برنامه شاد و مفرح یا معناگرا و اجتماعی را اجرا کنند. مجری های تلویزیون یکی از اقشار شناخته شده ای هستند که سالهاست در تلویزیون فعالیت میکنند و طرفداران خاص خودشان را هم دارند. از میان مجری های تلویزیونی برخی محبوب تر و مشهورترند و طرفداران خاص بیشتری دارند

علی ضیا

مجری تلویزیونی و تهیه‌کنندهٔ ایرانی
سید علی ضیا در 26 شهریور 64 در کاشان بدنیا آمد. او از 19 سالگی به‌طور اتفاقی وارد رادیو شد و کار خود را در رادیو جوان با برنامه «طنز پسری» شروع کرد و با برنامه «گزینه جوان» اولین برنامه تلویزیونی زنده خود را تجربه کرد. او تاکنون اجرای برنامه‌هایی مثل ماه عسل، ویتامین سه، بعضیا، تحویل سال نو، امشب و.. را بعهده داشته و و از سال 1396 تا اکنون تهیه‌کننده و مجری برنامه فرمول یک است. علی ضیا در سال 1390 توسط مجله همشهری جوان بعنوان «پدیده اجراهای تلویزیونی» خوانده شد و نام او همیشه بین برترین و محبوب‌ترین مجری‌های تلویزیونی دیده می‌شود.
محمد سلوکی مجری از دیگر مجریان محبوب کشور است که در سال 1358 متولد شد. او از رشته مدیریت فرهنگی را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و فعالیت هنری خود را در سال 77 با برنامه نیمرخ شروع کرد. پس از آن به عنوان مجری برنامه سیمای نوجوان کار کرد. سبک متفاوت برنامه نیمرخ باعث شد تا محمد سلوکی بیشتر دیده شود و کار اجرا را جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر دنبال کند. تهران بیست، خوشا شیراز، شهر باران، ستاره شو، چراغ جادو، زنده رود، سین مثل سریال و بوی عیدی از جمله برنامه‌هایی هستند که سلوکی آن‌ها را اجرا کرده است.

رضا رشیدپور

مجری تلویزیونی، بازیگر، تهیه‌کننده، و کارگردان
رضا رشیدپور تهیه کننده، کارگردان و مجری باتجربه کشور که اصالتی تبریزی دارد، در 19 مرداد 1357 متولد شد. او فارغ‌التحصیل مهندسی عمران است و در زمینه خلبانی نیز فعالیت می‌کند. رشیدپور با اجرای برنامه «دید در شب» که گفتگو محور بود و از مهمانان درباره حواشی زندگی‌شان سوالات جنجالی پرسیده میشد، به شهرت رسید. همچنین او در بهمن 1396 اجرای برنامه‌ی گفتگوی زنده با رئیس‌جمهور را بر عهده داشت که انتقادات مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت. حالا خورشید، زنده رود، هفت، سیم آخر و شی شیششه‌ای از مشهورترین و بهترین برنامه‌هایی هستند که توسط رضا رشیدپور اجرا شدند. او اطلاعات عمومی بالایی دارد و با بیان شیرینش یکی از محبوب‌ترین‌های اجرا می‌باشد

احسان علیخانی

تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی ایرانی
احسان علیخانی، مجری و تهیه کننده با استعداد کشور در 15 آبان 1361 متولد شد. او با رتبه 770 تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران پذیرفته شد اما بدلیل علاقه‌اش به هنر، فعالیت خود را بعنوان دستیار کارگردان و سازنده تیزرهای تبلیغاتی شروع کرد و اولین تجربه تلویزیونی او با اجرای برنامه «پسرای ایرونی» رقم خورد و چند سال بعد با برنامه‌ی «جزر و مد» به شهرت رسید. علیخانی با اجرای برنامه «ماه عسل» که برای ماه مبارک رمضان آماده شده بود و ایده متفاوتی، توانست بسیار دیده شود و از آن پس بعنوان یکی از محبوب‌ترین و توانمندترین مجریان کشور دیده شد. او در حال حاضر با تهیه کنندگی، کارگردانی و اجرای برنامه پر مخاطب «عصر جدید» که یک برنامه استعداد یابی است، در تلوزیون فعالیت می‌کند و به دلیل اجرای منحصر به فردش همواره در لیست بهترین‌های اجرا قرار دارد.

فرزاد حسنی

مجری تلویزیونی، صداپیشه، بازیگر، و ترانه‌سرا ایرانی
فرزاد حسنی مجری، بازیگر و ترانه سرای بنام، در شهریور 1356 بدنیا آمد. او در دوره‌های بازیگری شرکت کرد و در رادیو برنامه‌های زیادی را اجرا کرد اما با برنامه گفتگو محور «کوله پشتی» که در سالهای 83 تا 86 از شبکه 3 سیما پخش میشد به شهرت زیادی رسید. او به‌عنوان بازیگر نیز در سریال‌های تلویزیونی کاشانه، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، کمکم کن و ... بازی کرده است. در بیان فرزاد حسنی جسارت و رک بودن خاصی وجود دارد و او مهمانان برنامه‌هایی که اجرا می‌کند را به چالش می‌کشد و با انتقادات و واکنش‌های صریح به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. با این وجود، او همواره در بین محبوب‌ترین و توانمندترین مجریان صدا و سیما است.

عادل فردوسی پور

گزارشگر فوتبال و مجری ایرانی
عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری ورزشی نام آشنای کشور در 11 مهر 1353 در تهران بدنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است. او از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و با گزارش برنامه‌های آرشیوی شبکه سه شروع به کار کرد. فردوسی پور با گزارش جام جهانی فوتبال 1377 توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بعنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم ایران و خارج انتخاب شد. او سال 1378 طرح اولیه برنامه 90 را به مدیریت گروه ورزش شبکه سه ارائه کرد. در کمتر از 20 روز او شروع به اجرای این برنامه کرد. این برنامه بدلیل تخصصی بودن و بررسی مسائل فوتبال و تسلط عادل فردوسی پور به اصطلاحات فوتبالی، در مدت کمی مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. عادل فردوسی پور بی شک یکی از محبوب ترین عوامل صدا سیما است که با برنامه ی 90 اش سال هاست که می درخشد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    این سریال های ایرانی بیش از یک فصل ساخته شدند

    151 بازدید·5 ماه قبل

    پر مخاطب ترین سریال های تاریخی در قرن گذشته

    123 بازدید·6 ماه قبل

    معروف ترین بازیگرانی که مجری تلویزیون نیز بوده اند!

    102 بازدید·6 ماه قبل

    بهترین سریال های نمایش خانگی بهار و تابستان 1402

    171 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.