قدیمی ترین گویندگان خبر ایران

برنامه‌های تلویزیونی و به ویژه برنامه ‌های خبری همیشه آمار بالایی از بیننده‌ها را به خود اختصاص میدهند. در این بین گویندگان خبر نقش مهمی در جذابیت برنامه‌های خبری دارند و مجریان قدیمی در طول تاریخ تلویزیون ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب افراد زیادی برای  این شبکه ها و تلویزیون  زحمت کشیده اند و پایه گذار بسیاری از برنامه های حال حاضر هستند.

قاسم افشار

گوینده ایرانی
یکی از خوش‌نام‌ترین مجریان و اخبارگویان دهه 60 قاسم افشار است که در 13 آبان سال 1330 در قصرشیرین متولد شد. او سال‌هاست که دیگر خبری نخوانده و به گفته خود کلا این کار را رها کرده است. قاسم افشار از گویندگان باسابقه خبر شبکه یک صدا و سیما بود. او که از ابتدای انقلاب 1357 گوینده اصلی اخبار سیاسی در این سازمان بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 دیگر در اخبار تلویزیون ایران ظاهر نشد. قاسم افشار در 26 اردیبهشت 1397 در سن 66 سالگی در اثر سکته قلبی درگذشت.

فواد بابان

مجری خبر ایرانی
فؤاد بابان در 9 تیر 1332 در تهران متولد شد. او یکی از گویندگان قدیمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. والدین وی اصالتاً سنندجی بودند. وی از دههی چهل به بعد در بخش‌های گوناگون صدا و سیما در سمت‌هایی همچون برنامه‌سازی، گویندگی، مدیریت و نویسندگی مشغول به فعالیت بوده ‌است. بابان به عنوان گوینده‌ای ساختارشکن شناخته می‌شود. او کسی بود که برخلاف اغلب اخبارگویان هم‌دوره‌ای‌هایش، از حرکت مقابل دوربین خودداری نمی‌کرد. ایشان سال هاست که بازنشسته شده و آخرین خبری که در بخش خبری جام جم خواند و بعد از آن هم رو به دوربین خداحافظی مفصل با مردم داشت و سپس مسئولان و همکارانش با گل او را بدرقه کردند.
سولماز اصغری یکی از گویندگان نام‌آشنای این عرصه در دهه 60 است که در سال 1354 با قبولی در آزمون صدا و سیما به حوزه گویندگی خبر ورود پیدا کرد. او تا چند سال پیش هم جزو گویندگان بخش‌های اصلی خبر سیما بود. او بعد از اتمام دوره کاری چندباری هم اجرا در برنامه‌های تلویزیونی را تجربه کرد. او هم مدتی‌ست که از کار اجرا فاصله گرفته است، اما کار اخبارگویان این روزها را دنبال می‌کند

حسن سلطانی

متولد نیشابور بخش سرولایت روستای سلطانمیدان
حسن سلطانی از باسابقه‌ترین مجریان صدا و سیما در حوزه خبر است که در سال 1338 در همدان متولد شد. اولین بار در سال 1358 وقتی 20 ساله بود در صدا و سیمای مرکز همدان به عنوان گوینده خبر شروع به فعالیت کرد و کارش را در تهران با اجرای برنامه‌های خبری ادامه داد و و به‌واسطه‌ی مجری‌گری در برنامهی انتخابات ریاست‌جمهوری از شهرت بیشتری برخوردار شد. او در حاضر مجری برنامه‌های مذهبی و معارفی تلویزیون است.

محمد رضا حیاتی

گویندۀ خبر تلویزیون ایران
محمدرضا حیاتی در سال 1334 در شهر آبادان در استان خوزستان متولد گردید. او فعالیت خود را در بخش گویندگی از سال 1360 در یک برنامه‌ی اجتماعی در رادیو آغاز نمود و برای مدتی در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعالیت کرد، سپس برای اجرای خبر پذیرفته شد و فعالیت خود را در بخش اخبار ساعت 10 صبح رادیو، با خواندن چند خبر خارجی آغاز نمود. حیاتی تاکنون چندین مرتبه موفق به دریافت جایزه برترین گوینده‌ی خبر شبکه جام جم و شبکه‌های داخلی صدا و سیما شده است. او سرانجام در 2 تیر 1394 وقتی 59 ساله بود پس از سی و چهار سال فعالیت در حوزه گویندگی از صدا و سیما بازنشسته شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    این سریال های ایرانی بیش از یک فصل ساخته شدند

    159 بازدید·6 ماه قبل

    پر مخاطب ترین سریال های تاریخی در قرن گذشته

    127 بازدید·6 ماه قبل

    معروف ترین بازیگرانی که مجری تلویزیون نیز بوده اند!

    105 بازدید·6 ماه قبل

    بهترین سریال های نمایش خانگی بهار و تابستان 1402

    175 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.