قدیمی ترین مجری های برنامه کودک تلویزیون

در تلویزیون ایران، برنامه‌ کودک‌های فراوانی با اجرای مجریان روی آنتن رفته‌اند. اجرای درخشان برخی از مجری‌های این برنامه‌ها باعث شده که با وجود گذشت مدت زمان طولانی از زمان پخش آن‌ها، در ذهن مردم ماندگار بشوند. مجریان برنامه‌ کودک‌های قدیمی ایران با اجرایی بی نظیر، این برنامه‌های کودک را به یکی از خاطره‌انگیز‌ترین مجموعه‌ها تبدیل کرده‌اند. در این مقاله با قدیمی‌ترین مجریان برنامه کودک آشنا می‌شوید.
مینا هاشمی از سن 14 سالگی در سال 1364 وارد تلویزیون شد. اولین برنامه او با نام جوانه در شبکه تلویزیونی کرمان پخش شد. در سال 1375 به دعوت مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه اول تلویزیون به تهران آمد و در ابتدا به مدت 2سال مجری پروازی این شبکه بود که به صورت هفتگی برای ضبط برنامه‌ها به تهران می‌آمد و برای سهولت کار در سال 1377 ساکن تهران شد.

ایرج طهماسب

مجری تلویزیونی، فیلمنامه‌نویس، بازیگر، عروسک گردان، نویسنده، و کارگردان برجسته ایرانی
ایرج طهماسب مجری، هنرپیشه، نویسنده، عروسک‌گردان، صداپیشه، کارگردان، شاعر، مدرس دانشگاه، فیلم‌نامه‌نویس و خالق شخصیت‌های عروسکی اهل ایران است. او از سال 1360 فعالیت خود را در تلیویزیون آغاز کرد.
الهه رضایی در سال 1358 و هنگامی که 15 ساله بود، برای اجرا در برنامه کودک پذیرفته شد و فعالیت خود را آغاز کرد. در تیر همین سال بود که اولین اجرای خود را مقابل دوربین انجام داد. او در دهه شصت خورشیدی به عنوان مجری برنامه کودکان توانست به اوج معروفیت خود در تلویزیون برسد. وی در سال 1378 اجرای برنامه کودک را کنار گذاشت.

گیتی خامنه

مجری‌ برنامه کودک ایرانی
گیتی خامنه، معروف به گیتی خامنه‌ای مجری برنامه‌های کودک و نوجوانِ شبکه یک تلویزیون از سال 1358 تا سال 1370 بود. او به مدت 15 سال در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پرداخت و سپس به خارج از ایران رفت.

مجید قناد

مجری تلویزیونی، تهیه‌کننده، و کارگردان ایرانی
مجید قناد و کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان در تلویزیون ایران است. او فعالیت خود را با تئاتر آغاز نمود و سپس در سال 1355 وارد برنامه‌های تلویزیونی در صدا و سیمای آبادان گردید. او به عنوان مجری برتر توسط مخاطبان خارج از کشور (شبکه جام جم) انتخاب شد از برجسته ترین آثار او می توان به برنامه فیتیله جمعه تعطیله نام برد که به صورت پخش زنده از سال 1380 تا 1389 بی وقفه‌ در روزهای جمعه و اعیاد مختلف پخش می شد .

احترام برومند

مجری برنامهٔ کودک و بازیگر ایرانی
احترام‌السادات برومند یزدی معروف به احترام برومند مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. او مجری برنامه کودک تلویزیون ایران پیش از انقلاب بود. او از سال 1346 با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت 11 سال یعنی تا سال 1358 به این فعالیت ادامه داد.

بهرام شاه‌ محمدلو

تهیه‌کننده و کارگردان ایرانی
شاه‌محمدلو از سال 1347 وارد تلویزیون شد. شاه‌محمدلو که یکی از تشکیل‌دهندگان اولین گروه مرکز حرفه‌ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1350 بود. در سال 1352 تحصیلاتش را در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران به پایان برده‌است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    این سریال های ایرانی بیش از یک فصل ساخته شدند

    150 بازدید·5 ماه قبل

    پر مخاطب ترین سریال های تاریخی در قرن گذشته

    123 بازدید·5 ماه قبل

    معروف ترین بازیگرانی که مجری تلویزیون نیز بوده اند!

    102 بازدید·6 ماه قبل

    بهترین سریال های نمایش خانگی بهار و تابستان 1402

    170 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.