خنده دارترین انیمیشن های جهان

یکی از بهترین کارهایی که در اوقات فراغت می‌توانیم انجام دهیم تماشای انیمیشن های کمدی است. دنیای انیمیشن‌ها دنیایی گسترده و وسیع است که در آن می‌توانیم ژانر‌های مختلفی مناسب سلیقه های مختلف را ببینیم. به‌ طور‌ کلی تماشای کارتون خنده دار حال‌وهوای دیگری دارد. ویکی تاپ در این مقاله بهترین انیمیشن های کمدی جهان را به شما معرفی می کند.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

انمیشن سینمایی که برنده جایزه گلدن گلوب شده است
هتل ترانسیلوانیا یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای به شیوه سه‌بعدی است که توسط سونی پیکچرز انیمیشن تهیه شده و کلمبیا پیکچرز توزیع‌کننده آن است. این فیلم به کارگردانی گندی تارتاکوفسکی ، و نویسندگی پیتر باینهام و رابرت اسمیگل است. از صداپیشگان فیلم می‌توان به آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ، کوین جیمز، فرن درشر، جان لوویتز، سیلو گرین، استیو بوشمی، مالی شنون و دیوید اسپید اشاره کرد. هتل ترانسیلوانیا توسط کلمبیا پیکچرز در 28 سپتامبر 2012 به نمایش درآمد.این پویانمایی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین پویانمایی سال 2012 شد.

انیمیشن ماداگاسکار

فیلم پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی 2005
ماداگاسکار پویانمایی رایانه‌ای است که در سال 2005 توسط استودیوی دریم‌ورکس ساخته و منتشر شد. داستان این فیلم در مورد چندین حیوان است که از باغ وحش مرکزی نیویورک به‌طور ناخواسته فرار می‌کنند و پا به دنیای وحش طبیعی می‌گذارند. آن‌ها به‌طور ناخواسته سر از جزیرهٔ ماداگاسکار درمی‌آورند. بن استیلر کمدین مشهور آمریکایی، جیدا پینکت اسمیت، کریس راک و دیوید شویمر از گویندگان اصلی این پویانمایی هستند.

انیمیشن من نفرت‌ انگیز

فرنچایز رسانه‌ای
من نفرت‌انگیز یک فرنچایز چندرسانه‌ای پویانمایی رایانه‌ای با محوریت گرو، یک شخصیت شرور اصلاح‌شده و مینیون‌های زرد رنگ او است. این فرنچایز توسط ایلومینیشن تولید و توسط شرکت مادرش یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است.
شرک 2 انیمیشن محصول سال 2004 شرکت آمریکایی دریم‌ورکس است. این انیمیشن قسمت دوم از سری انیمیشن‌های شرک است.

انیمیشن موش سرآشپز

انیمیشن آمریکایی 2007 به کارگردانی برد برد
راتاتویی که در ایران با عنوان موش سرآشپز معروف است، یک انیمیشن رایانه‌ای آمریکایی در ژانر کمدی-درام و برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب است که توسط شرکت پیکسار در سال 2007 میلادی تولید و توسط شرکت والت دیزنی توزیع شده‌است. این هشتمین فیلمی است که پیکسار تولید کرده‌است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی بِرَد برد می‌باشد. پتن اسوالت، لو رومانو، ایان هولم، جنین گرافلو، پیتر اوتول، برایان دنهی، پیتر سون و براد گرت صداپیشگان این فیلم هستند. راتاتویی نام یک خوراک روستایی فرانسوی است. داستان این انیمیشن دربارهٔ موشی به نام رمی (Rémy) است. موشی که در پاریس زندگی می‌کند و آرزوی سرآشپز شدن در رستوران گوستو را دارد، ولی به خاطر نارضایتی خانواده‌اش و تعصب آدم‌ها ناگزیر است کارهای دیگری انجام دهد.
عصر یخبندان یک فرنچایز چندرسانه‌ای آمریکایی است که داستان گروهی از پستانداران بازمانده از عصر یخبندان پارینه‌سنگی را روایت می‌کند. این فرنچایز شامل فیلم‌های پویانمایی رایانه‌ای، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های ویژهٔ تلویزیونی و یک سری بازی‌های ویدئویی است. پنج فیلم اول توسط بلو اسکای استودیو تولید شدند. این مجموعه شامل صداهای ری رومانو، جان لگویزمائو، دنیس لری و کریس وج است که تنها صداپیشگان ثابت هستند. تاکنون شش فیلم از این مجموعه منتشر شده‌است که شامل عصر یخبندان در سال 2002، عصر یخبندان: ذوب در سال 2006، عصر یخبندان: ظهور دایناسورها در سال 2009، عصر یخبندان: رانش قاره‌ای در سال 2012، و عصر یخبندان: مسیر برخورد در 2016 می‌باشند. از آوریل 2016، این فرنچایز 6 میلیارد دلار درآمد داشته، و آن را به یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای رسانه‌ای در تمام دوران تبدیل کرده‌است.

انیمیشن ماشین‌ ها

انیمیشن ساختهٔ استودیوی پیکسار
ماشین‌ها یک پویانمایی رایانه‌ای در ژانر کمدی ورزشی است که توسط استودیوی پویانمایی پیکسار ساخته شده و والت دیزنی آن را منتشر کرده‌است. جان لستر کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد. از دیگر نویسندگان این فیلم می‌توان به جو رنفت، دن فوگلمن، کیل موری، فیل لورین و یورگن کلوبین اشاره کرد. اوون ویلسون، پل نیومن، بانی هانت، لری د کیبل گای، مایکل کیتون، جان راتزنبرگر، تونی شالهوب، چیچ مارین، جرج کارلین، جنیفر لوئیس و کاترین هلموند صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن را انجام می‌دهند. ماریو اندرتی، میشائیل شوماخر و جی لنو در نقش‌های خودشان صداپیشگی می‌کنند.

انیمیشن پاندای کونگ‌ فوکار

پویانمایی رایانه ای سه بعدی کمدی محصول سال 2008
پاندای کونگ‌فوکار یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی رزمی آمریکایی محصول سال 2008 است. این فیلم توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید و توسط پارامونت پیکچرز توزیع شده‌است. کارگردانی این فیلم توسط جان استیونسن و مارک آزبرن و نویسندگی آن توسط جاناتان ایبل و گلن برگر بر پایه داستانی توسط اتان ریف و سایرس ووریس صورت گرفته‌است. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های پاندای کونگ‌فوکار است. گویندگان این فیلم افرادی چون جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، ایان مک‌شین، ست روگن، لوسی لیو، دیوید کراس، رندل دوک کیم، جیمز هنگ، دن فوگلر، مایکل کلارک دانکن و جکی چان می‌باشند. داستان این فیلم در چین باستان که حیوانات در آن حضور دارند روایت می‌شود که بر روی یک پاندا به نام پو (بلک) که به کونگ‌فو علاقه دارد، تمرکز دارد. زمانی که یک پلنگ برفی بدنام به‌نام تای لانگ (مک‌شین) پیش‌بینی شده‌است که از زندان چور گام فرار می‌کند، پو ناخواسته به‌عنوان «جنگجوی اژدها» نامیده می‌شود.
فصل شکار نام انیمیشنی از سونی پیکچرز انیمیشن است که در سال 2006 منتشر شد. پس از موفقیت این قسمت، قسمت‌های دوم و سوم و چهارم نیز منتشر شد.

انیمیشن گیسو کمند

فیلم پویانمایی رایانه‌ای 2010 از دیزنی
گیسوکمند یا ژولیده یک فیلم کمدی ماجراجویی موزیکال پویانمایی سه بعدی رایانه‌ای آمریکایی محصول 2010 است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شده‌است. این فیلم که بر پایهٔ «راپانزل» یک افسانه آلمانی از مجموعه داستان‌های عامیانه از برادران گریم ساخته شده‌است، پنجاهمین فیلم بلند پویانمایی دیزنی است. این فیلم با صدای مندی مور، زکری لی‌وای و دونا مورفی، داستان راپانزل، شاهدخت گمشده و جوانی با موهای بلوند بلند جادویی را روایت می‌کند که مشتاق ترک برج خلوت خود است. برخلاف میل مادر قلابی‌اش، او کمک یک دزد را می‌پذیرد تا او را به دنیایی که هرگز ندیده‌است، ببرد.

انیمیشن تیزپا

فیلم محصول 2008
تیزپا نام پویانمایی محصول کمپانی والت دیزنی می‌باشد که به کارگردانی کریس ویلیامز و بایرون هاوارد ساخته شده‌است. از دیگر ساخته‌های این دو کارگردان می‌توان به گیسوکمند اشاره کرد.
بالا انیمیشن پویانمایی آمریکایی محصول سال 2009 با زمینه کمدی-درام است که توسط استودیو پیکسار ساخته و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این فیلم به کارگردانی مشترک پیت داکتر و باب پترسون و تهیه کنندگی جوناس ریورا بود. فیلمنامه مجموعه نیز توسط داکتر و پترسون نوشته شد.

انیمیشن زوتوپیا

فیلم پویانمایی آمریکایی 2016 تولید شده توسط والت دیزنی پیکچرز
زوتوپیا یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی آمریکایی اکران شده در ژانر کمدی و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش است. این فیلم توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده‌است که به عنوان پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا و شکیرا اشاره کرد. زوتوپیا توسط والت دیزنی پیکچرز در 4 مارس 2016 در ایالات متحده اکران شد.

انیمیشن بچه رئیس

پویانمایی رایانه ای سه بعدی به کارگردانی تام مک گرات
بچه رئیس یک پویانمایی رایانه‌ای-سه‌بعدی آمریکایی به کارگردانی تام مک‌گراث و نویسندگی مایکل مک‌کولرز است که در تاریخ 31 مارس 2017 اکران شد. داستان انیمیشن بر اساس کتابی به همین نام نوشته مارلا فارزی است.

انیمیشن فردیناند

فیلم پویانمایی آمریکایی 2017
فردیناند یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی است. این فیلم بر اساس کتاب داستان فردیناند اثر مونرو لیف ساخته شده‌است. فردیناند نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی در نودمین دوره جوایز اسکار بوده‌است.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند

فیلم انیمیشنی سینمایی به کارگردانی ریچ مور
رالف اینترنت را خراب می‌کند یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال 2018 است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی تولید و از طریق استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده‌است. این فیلم پنجاه و هفتمین فیلم پویانمایی تولید شده توسط این استودیو است و دنبالهٔ فیلم رالف خرابکار (2012) است. این فیلم به کارگردانی ریچ مور و فیل جانستون بر اساس فیلمنامه‌ای از جانستون و پاملا ریبون، تهیه‌کنندگی کلارک اسپنسر و تهیه‌کنندگی اجرایی توسط جان لستر، جنیفر لی و کریس ویلیامز منتشر شده‌است. بازیگران جان سی ریلی، سارا سیلورمن، گل گدوت، تاراجی هنسون، جک مک‌بریر، جین لینچ، آلن تودیک، آلفرد مولینا و اد اونیل در صداپیشگی این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
ویلابی‌ها یک انیمیشن ژانر ماجراجویی ساخت کشور کانادا است که توسط کریس پرن و کوری اونس کارگردانی شده. این انیمیشن از نمره IMDb نسبتاً خوبی برخوردار است(6.4)این فیلم برای اولین بار در ژانویه سال 2020 در کانادا اکران شد.
لوکا یک پویانمایی رایانه‌ای در ژانر ماجراجویی، فانتزی، و کمدی–درام به کارگردانی انریکو کازاروزا ساختهٔ پیکسار است که توسط والت دیزنی در سال 2021 منتشر شد.

انیمیشن میچل‌ ها در برابر ماشین‌ ها

فیلم پویانمایی آمریکایی (2021)
میشل‌ها دربرابر ماشین‌ها یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر کمدی علمی تخیلی است که توسط سونی پیکچرز انیمیشن تهیه و توسط نتفلیکس توزیع شده‌است. این فیلم به کارگردانی مایک ریاندا و نویسندگی آن توسط ریاندا و جف روو ، همراه با فیل لرد و کریستوفر میلر، و کرت آلبرشت به عنوان تهیه‌کننده ساخته شده‌است. این فیلم داستان یک خانوداه عجیب را روایت می‌کند که عازم یک سفر جاده‌ای می‌شوند، آن‌ها در راه با ربات‌های خطرناکی روبه‌رو می‌شوند که سعی دارند زمین را از وجود انسان‌ها پاک کنند. آن‌ها به عنوان تنها بازماندگان، سعی می‌کنند با ربات‌ها مبارزه کنند و انسان‌ها را نجات دهند. ابی جکوبسون، دنی مک‌براید، مایا رودولف، اریک آندره، الیویا کلمن، جان لجند، کریسی تیگن، فرد ارمیسن، بک بنت و بلیک گریفین از صداپیشگان این انیمیشن هستند.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    86 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    103 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    209 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    156 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.