بهترین شخصیت های کارتونی خارجی تاریخ

کارتون ها و انیمیشن ها دنیای جذاب و فانتزی ای را رو به انسان باز می‌کنند. اگرچه می‌دانیم که آن شخصیت در دنیای واقعی وجود ندارد، اما به آن‌ها دلبسته می‌شویم‌. گاهی آن‌قدر سرگرم کارتون مورد نظر می‌شویم که شخصیت های آن را نیز حقیقی می‌پنداریم‌. بسیاری از شخصیت ها از میکی موس گرفته تا باب اسفنجی سال‌ها همراه مخاطبان بوده اند و اکنون عروسک ها، لوازم التحریر، لباس ها و وسیله های زیادی با طرح این شخصیت های کارتونی وجود دارند. پیرو این مسئله قصد داریم در ادامه این مقاله به معرفی چند شخصیت کارتونی معروف بپردازیم.

تام و جری

کارتون تلویزیونی
تام و جِری یک انیمیشن است با نویسندگی و کارگردانی ویلیام هانا و جوزف باربرا که با پشتیبانی مترو گلدوین مایر بین سال‌های 1940 تا 1958 در 114 اپیزود ساخته شد. این پویانمایی دربارهٔ داستان‌های گربه ای به نام تام (Tom) و موشی به نام جری (Jerry) است. به جز متروگلدوین مایر شرکت‌های دیگری نیز مثل شرکت برادران وارنر ساخت تام و جری را ادامه دادند. این پویانمایی از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و پس از گذشت دهه‌ها، همچنان از یادها نرفته‌است. این دو شخصیت با همدیگر دشمن اند ولی وقتی در یک دردسر بزرگی که بین آن دو می‌آید با هم متحد می‌شوند ولی شانس جری موشه بیش‌تر از تام گربه‌هه است.

میکی ماوس

شخصیت کارتونی ساخته والت دیزنی
میکی ماوس یا میکی موس، شخصیت کارتونی و نامزد جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده است. خلق این شخصیت کارتونی توسط والت دیزنی به همراه آب آیورکس در سال ۱٩٢٨ اتفاق افتاد. صداپیشگی میکی ماوس تا سالها توسط خود والت دیزنی انجام میشد.
بیمکس یکی از کاراکترهای کارتونی معروف و دوست داشتنی است. این شخصیت در سال 2014 برای اولین بار در انیمیشن شش قهرمان بزرگ حضور داشت. او یک ربان سفید، بادکنکی و مهربان است که به دست تاداشی برای برادر کوچکترش هیرو ساخته شد. هدف بیمکس محافظت از هیرو در برابر خطرات است.
آن شرلی نام یک شخصیت داستانی است که نخستین بار در رمان آن در گرین گیبلز نوشته لوسی ماد مونتگمری در سال 1908 معرفی شد.

شرک

شخصیت اصلی کتابی به همین نام است
شرِک یک شخصیت داستانی و یک هیولا است که توسط نویسنده آمریکایی ویلیام استیگ ساخته شده‌است. شرک شخصیت اصلی کتابی به همین نام است. نام «شرک» از کلمه آلمانی Schreck گرفته شده‌است که به معنی «ترس» یا «ترور» است. شرک توسط مایک مایرز صداپیشگی می‌شود، اگرچه پیش از مرگ کریس فارلی در دسامبر 1997 قرار بود او صداپیشه شرک باشد.

بن 10

انیمیشن سریالی
بِن تِن که به عنوان بن 10 کلاسیک نیز شناخته می‌شود یک مجموعهٔ تلویزیونی انیمیشنی است که توسط کشور آمریکا، تولید شده‌ است.این سریال درباره‌ٔ یک پسربچهٔ 10 ساله به نام بنجامین (بن) تنیسون است، که به همراه پدر بزرگش و دختر عمویش (گوئن) به وسیله‌ٔ یک ساعت فضایی به نام «آمنیتریکس» (omnitrix) که به کرهٔ زمین سقوط کرده و توانایی تبدیل به 10 نوع موجود فضایی مختلف را دارد به مقابله علیه دشمنان فضایی و اهریمنان زمینی می‌پردازد.دشمنانی که همه به دنبال این ساعت (Omnitrix) به سوی زمین روانه شده اند.
از کاراکترهای کارتونی معروف دختر باید از میویس (Mavis) انیمیشن جذاب هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvania) یاد کنیم. میویس را اولین بار در سال 2012 در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا دیدیم‌. از ویژگی های ظاهری این شخصیت چشمان درشت آبی، آرایش گوتیک و موهای مشکی است.
بامبی (Bambi) یک پویانمایی آمریکایی است که در سال 1942 به تهیه کنندگی والت دیزنی و بر پایه کتاب بامبی، یک زندگی در جنگل نوشته نویسنده فلیکس زالتن ساخته شد. فیلم در 13 اوت 1942 عرضه شد و پنجمین پویانمایی در سری کارهای کلاسیک دیزنی محسوب می‌شود. از نگاه انجمن فیلم آمریکا، بامبی یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان است.

لاک‌پشت‌های نینجا

یک گروه متشکل از چهار لاک‌پشت برادر که جهت برقراری امنیت تلاش می‌کنند.
لاک‌پشت‌های نینجا با نام کامل لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان یک فرنچایز سرگرمی است که در سال 1983 توسط نویسندگان کتاب‌های کمیک آمریکایی پیتر لِِیرد و کوین ایستمن ایجاد شد. این مجموعه لئوناردو، رافائل، داناتلو و مایکل‌آنجلو ، چهار برادر لاک‌پشت جهش‌یافته و انسان‌گونه را دنبال می‌کند که نینجوتسو را از یک موش که مانند آن‌ها جهش‌یافته‌است آموخته‌اند و در شهر نیویورک با شر مبارزه می‌کنند.
گربه چکمه‌پوش یک شخصیت تخیلی تکرارشونده در فرانچایز شرک است. او نخستین حضور خود را در فیلم شرک 2 (2004) انجام داد و به زودی شریک و یاور شرک شد. در فیلم شرک 3 (2007)، پوس به شرک کمک می‌کند تا وارث تاج‌وتخت پادشاهی دوردست را پیدا کند. فیلم شرک برای همیشه (2010) اساساً در یک جهان جایگزین می‌گذرد، جایی که پوس حیوان خانگی پرنسس فیونا است و پس از بازنشستگی او وزن اضافه کرده‌است. او به عنوان شخصیت اصلی و قهرمان فیلم اسپین‌آف 2011 گربه چکمه‌پوش و دنباله آن در سال 2022 یعنی گربه چکمه پوش: آخرین آرزو به تصویر کشیده شده‌است. پوس همچنین در سریال تلویزیونی نتفلیکس با محوریت او، ماجراهای گربه چکمه‌پوش (2015–2018) ظاهر می‌شود.
این اسم نیز اسم یکی از بهترین شخصیت های کارتونی بامزه است. این برترین کاراکتر کارتونی تاریخ، شخصیتی ساختگی در کارتون «لیلو و استیتچ» است. کوالایی آبی رنگ که به صورت غیرقانونی ساخته شده است و توسط علم مهندسی ژنتیک، به صورتی فرازمینی زندگی کرده است. استیچ، یار غار و همراه همیشگی شخصیت اصلی دیگر این کارتون، لیلو پِلِکای بود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    96 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    116 بازدید·7 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    233 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    172 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.