بهترین سریال های ایرانی که بیش از یک فصل ساخته شدند

معمولا وقتی سریالی پرطرفدار شود و داستان آن قابلیت ادامه دار شدن داشته باشد، تبدیل به سریالی چند فصله می‌شود. برای ساخت سریال های دنباله دار ایرانی برتر ایده پردازی‌های بسیاری می‌شود تا کیفیت اثر طی چندین فصل افت نکند. در ادامه با معرفی بهترین سریالهای دنباله دار تلویزیون و شبکه نمایش خانگی همراه شما هستیم.

سریال هوش سیاه

مجموعۀ تلویزیونی
هوش سیاه مجموعه تلویزیونی ۱۵ قسمتی با موضوع جرائم رایانه‌ای است. کارگردان این مجموعه مسعود آب پرور و تهیه‌کنندهٔ آن عباس فاطمی است.

سریال نون خ

مجموعۀ تلویزیونی ایرانی
نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که تاکنون 3 فصل از این سریال ساخته شده است.نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز 1398 از شبکه یک پخش شد. «نون خ» مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. سریال نون خ پربیننده‌ترین سریال نوروز 1398 بود. این سریال در سه فصل در سال های1399 و 1400 با داستان های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شده است. و سه سال پربیننده ترین سریال های نوروزی صدا و سیما بوده است.

سریال مرد هزار چهره

مجموعه تلویزیونی
مرد هزارچهره نام مجموعه‌ای کمدی است که هر شب از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایام نوروز ۱۳۸۷ در ساعت ۲۱ پخش شد، «مرد هزار چهره» عنوانی است که در این داستان به مسعود شصت‌چی نقش اول فیلم به بازیگری مهران مدیری گفته می‌شود. کارگردان این سریال مهران مدیری است و پیمان قاسم‌خانی سرپرست گروه نویسندگان. مجید و حمید آقاگلیان تهیه‌کنندهٔ سریال «مرد هزار چهره» هستند. این سریال تلویزیونی که قرار بود در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در ایام نوروز پخش شود، طی ۱۳ قسمت در ۱۳ نوروز خاتمه یافت. این مجموعه روایتگر داستانی اجتماعی است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود. بازپخش این مجموعه مجدداً از فروردین ۹۱ از شبکه سه سیما پخش شد و در زمستان ۹۸ هم مجددا از همان شبکه بازپخش شد، همچنین این مجموعه بار ها از شبکه آی فیلم بازپخش شده است. نکتهٔ مهم دربارهٔ مرد هزارچهره تعدد لوکیشن، استفاده از حیوانات سینمایی تفاوت‌های فراوان کار با آثار قبلی مهران مدیری است. ادامه این سریال با نام مرد دوهزارچهره در نوروز ۱۳۸۸ پخش گردید که در آن هم شخصیت اصلی مسعود شصتچی است.

سریال بچه مهندس

مجموعهٔ تلوزیونی
بچه مهندس یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که در چهار فصل تولید شده‌است. فصل نخست این اثر نوشتهٔ سجاد ابوالحسنی و نگارش فیلمنامه فصل‌های دوم تا چهارم، بر عهدهٔ حسن وارسته بوده‌است. سه فصل اول توسط علی غفاری و فصل چهارم آن را احمد کاوری کارگردانی کرده‌است. تهیه و تولید این اثر بر عهده سعید سعدی بوده‌است. بنا بر اظهارات تهیه‌کننده، این مجموعه از ابتدا برای ماه رمضان ساخته نشده‌بود اما با تصمیم مدیران سیما فصل اول آن در 30 قسمت در ماه رمضان 1397 از شبکه دوم سیما پخش شد. فصل دوم این مجموعه در دی ماه 97، فصل سوم در ماه رمضان 99، و فصل چهارم نیز در ماه رمضان 1400 پخش شد.

سریال ساخت ایران

مجموعهٔ کمدی نمایش خانگی ایرانی
ساخت ایران نام مجموعه‌ای ویدیویی برای شبکهٔ نمایش خانگی است.

سریال از سرنوشت

مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی
از سرنوشت مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و نویسندگی محمد محمودی سلطانی، روح‌الله صدیقی و سارا خسروآبادی است که از شبکه دو پخش شده‌است. این مجموعه از سال ۱۳۹۸ در چهار فصل پخش شده و در ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ به اتمام رسید.
زیرخاکی یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان است که نقش‌های اصلی آن را پژمان جمشیدی و ژاله صامتی به‌عهده دارند.

سریال لیسانسه ها

مجموعۀ تلویزیونی ایرانی
لیسانسه‌ها یک مجموعهٔ تلویزیونی کمدی اجتماعی است که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ در سه فصل از شبکه سه پخش شده‌است. سروش صحت کارگردان و نویسندهٔ این سریال است. ایمان صفایی به همراه او نویسندگی این سریال را بر عهده دارد. فصل اول این سریال در ۲۸ قسمتِ ۴۰ دقیقه‌ای از ۴ دی‌ماه ۱۳۹۵ شروع و قسمت آخر آن ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ پخش شد. پخش فصل دوم این سریال در ۴۱ قسمتِ ۴۰ دقیقه‌ای از ۴ آذر ۱۳۹۶ شروع و در ۲ بهمن ۱۳۹۶ به پایان رسید و فصل سوم آن به نام در ۲۸ قسمت ۴۰ دقیقه ای از ۱۷ آبان ۱۳۹۸ روی آنتن رفت و در ۱۶ آذر ماه به پایان رسید.

سریال ستایش

یک صفحهٔ ابهام‌زدایی ویکی‌مدیا
ستایش یک مجموعه‌ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید سلطانی و نویسندگی سعید مطلبی است. به گفته کارگردان و بازیگران مجموعه، بانی و طراح این سریال ایرج قادری بوده‌است. در ساخت این سریال از فیلم واکنش پنجم اثر تهمینه میلانی اقتباس‌ شده‌است.

سریال شهرزاد

مجموعهٔ نمایش خانگی ایرانی در ژانر عاشقانه تاریخی 1394-1397
شهرزاد مجموعه‌ای نمایشی است که فصل اول آن در سال 1394 در 28 قسمت و فصل دوم آن در سال 1396 در 15 قسمت پخش شد. همچنین فصل سوم این سریال هم در 16 قسمت در زمستان 1396 آغاز شد و در 21 خرداد 1397 پایان یافت. کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است. پخش این سریال به صورت هفتگی از طریق مراکز عرضه فیلم سراسر ایران انجام شد. علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار بازیگران نقش‌های اصلی این مجموعه هستند. شهرزاد یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه ها در شبکه نمایش خانگی ایران است.

سریال زیر آسمان شهر

سریال تلویزیونی
زیر آسمان شهر سریالی کمدی است که در سال 1380 خورشیدی از شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد.

سریال دردسر های عظیم

مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی
دردسرهای عظیم یک مجموعه تلویزیونی در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی برزو نیک نژاد است که در تابستان 1393 از شبکه 3 سیما پخش شد.

سریال دیوار به دیوار

مجموعهٔ تلویزیونی ساخته‌شده در ایران
دیوار به دیوار 1 نام فصل اول مجموعه تلویزیونی دیوار به دیوار به کارگردانی سامان مقدم است که در نوروز 1396 از شبکه سه سیما پخش شد. و از شبکه نسیم نیز در پائیز و زمستان 1400 پخش شد.

سریال پایتخت

مجموعهٔ تلویزیونی ساخته‌شده در ایران
پایتخت یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک پخش شده‌است. بازیگران این مجموعه محسن تنابنده ، ریما رامین‌فر ، علیرضا خمسه ، احمد مهران‌فر ، نسرین نصرتی ، سارا فرقانی اصل ، نیکا فرقانی اصل ، سلمان خطی ، هومن حاجی‌عبداللهی، مهران احمدی و بهرام افشاری هستند.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    این سریال های ایرانی بیش از یک فصل ساخته شدند

    156 بازدید·6 ماه قبل

    پر مخاطب ترین سریال های تاریخی در قرن گذشته

    125 بازدید·6 ماه قبل

    معروف ترین بازیگرانی که مجری تلویزیون نیز بوده اند!

    104 بازدید·6 ماه قبل

    بهترین سریال های نمایش خانگی بهار و تابستان 1402

    174 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.