بهترین انیمیشن های دیزنی بر اساس امتیاز IMDB

شرکت دیزنی یکی از شرکت‌های مطرح در تولید آثار انیمیشن و پویانمایی است که دوران کودکی افراد بسیاری را با نمایش آثاری فاخر و دوست داشتنی، لذت بخش‌تر کرده است. اما آیا می‌دانید کدام فیلم‌های انیمیشنی این شرکت عنوان بهترین‌ها را از آن خود کرده‌اند؟ ویکی تاپ در این مقاله بهترین انیمیشن های دیزنی را بر اساس امتیاز IMDB به شما معرفی می کند.

پینوکیو انیمیشن آمریکایی محصول سال 1940 است که به تهیه‌کنندگی والت دیزنی و از روی کتاب ماجراهای پینوکیو نوشتهٔ کارلو کلودی ساخته شد. این فیلم، دومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی بود که پس از موفقیت پویانمایی سفیدبرفی و هفت کوتوله (1937) ساخته شد و توسط آر.ک.ئو توزیع شد. این فیلم برندهٔ جایزه بهترین ترانهٔ اصلی اسکار شد. این فیلم همچنین یکی از فیلم‌هاییست که در راتن تومیتوز امتیاز کامل (٪100) را کسب کرده‌است. در سال 1994 میلادی این فیلم تحت عنوان «اثر فرهنگی، تاریخی، زیبا و قابل توجه» به فهرست گنجینه ملی فیلم آمریکا اضافه شد و از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان است.
شیرشاه یک پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی در ژانر موزیکال به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان فاورو است. فیلم‌نامه این فیلم توسط جف نیثنسن بر اساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه نوشته شده‌است و والت دیزنی پیکچرز مسئولیت ساخت آن را برعهده دارد. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنر صداپیشگان فیلم هستند. همچون نسخه انیمیشنی، هانس زیمر موسیقی فیلم را ساخته‌است. بعد از دامبو و علاءالدین، شیرشاه سومین فیلمی است که در سال 2019 بر پایه انیمیشن‌های دیزنی ساخته شده‌است. داستان فیلم قصه سیمبا، شیر جوانی را دنبال می‌کند که پس از قتل پدرش، موفاسا، به دست عمویش، اسکار، باید نقش خود را به عنوان پادشاه بر حق سرزمینش بپذیرد.

انیمیشن دیو و دلبر

فیلم محصول 1991 ایالات متحدهٔ آمریکا در ژانر پویانمایی، موزیکال، فانتزی و عاشقانه
دیو و دلبر یک فیلم پویانمایی آمریکایی تهیه‌شده توسط استادیو انیمیشن والت دیزنی و پخش شده در 22 نوامبر سال 1991 توسط والت دیزنی پیکچرز است. داستان این انیمیشن برگرفته از داستان دیو و دلبر اثر ژنی ماری لی پرنس دی بیومونت است.
فانتازیا انیمیشنی آمریکایی است که در سال 1940 به تهیه‌کنندگی والت دیزنی ساخته شد. این فیلم سومین پویانمایی در سری کارهای کلاسیک دیزنی محسوب می‌شود. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان است.

انیمیشن دیو و دلبر

فیلم محصول 1991 ایالات متحدهٔ آمریکا در ژانر پویانمایی، موزیکال، فانتزی و عاشقانه
دیو و دلبر یک فیلم پویانمایی آمریکایی تهیه‌شده توسط استادیو انیمیشن والت دیزنی و پخش شده در 22 نوامبر سال 1991 توسط والت دیزنی پیکچرز است. داستان این انیمیشن برگرفته از داستان دیو و دلبر اثر ژنی ماری لی پرنس دی بیومونت است.
زیبای خفته یک پویانمایی آمریکایی است که در سال 1959 به تهیه‌کنندگی والت دیزنی منتشر شد. داستان این کارتون بر پایه داستانی به همین نام نوشته شارل پرو، نویسنده فرانسوی است.
بامبی (Bambi) یک پویانمایی آمریکایی است که در سال 1942 به تهیه کنندگی والت دیزنی و بر پایه کتاب بامبی، یک زندگی در جنگل نوشته نویسنده فلیکس زالتن ساخته شد. فیلم در 13 اوت 1942 عرضه شد و پنجمین پویانمایی در سری کارهای کلاسیک دیزنی محسوب می‌شود. از نگاه انجمن فیلم آمریکا، بامبی یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان است.

انیمیشن سیندرلا

فیلم پویانمایی آمریکایی 1950
سیندرلا انیمیشنی آمریکایی محصول سال 1950 میلادی ساختهٔ والت دیزنی است. داستان این فیلم برگرفته از داستان سیندرلا اثر شارل پرو می‌باشد.
سفیدبرفی و هفت کوتوله یک فیلم پویانمایی موزیکال فانتزی آمریکایی محصول سال 1937 است که توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی تولید شده و توسط آرکی‌او ریدیو پیکچرز منتشر شده‌است. این فیلم بر اساس افسانه آلمانی 1812 توسط برادران گریم، نخستین فیلم بلند پویانمایی سنتی و نخستین پویانمایی بلند استودیوی والت دیزنی است. داستان فیلم توسط هنرمندان استوری‌بورد دوروتی آن بلنک، ریچارد کریدون، مریل د ماریس، اتو انگلندر، ارل هرد، دیک ریکارد، تد سیرز و وب اسمیت اقتباس شده‌است. دیوید هَند کارگردان ناظر این فیلم بود، در حالی که ویلیام کاترل، ویلفرد جکسون، لری موری، پرس پیرس و بن شارپستین سکانس‌های جداگانه فیلم را کارگردانی کردند.
گوژپشت نتردام انیمیشنی زوج هنری در سبک موزیکال و کمدی-درام به کارگردانی کرک ویس است که در سال 1996 منتشر شد. این فیلم توسط والت دیزنی فیچر انیمیشن ساخته و توسط والت دیزنی پیکچرز توزیع شد. این انیمیشن که بر اساس رمانی به همین نام از ویکتور هوگو ساخته شده‌است سی و چهارمین انیمیشن بلند در سری انیمیشن‌های کلاسیک والت دیزنی می‌باشد.

انیمیشن سیاره گنج

انیمیشن در سبک علمی– تخیلی
سیاره گنج انیمیشنی آمریکایی در سبک علمی–تخیلی و موزیکال به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر است که در سال 2002 منتشر شد.
کتاب جنگل یا پسر جنگل یک پویانمایی آمریکایی است که در سال 1967 به تهیه‌کنندگی والت دیزنی ساخته شد. این فیلم نوزدهمین انیمیشن از سری فیلم‌های والت دیزنی بود والت دیزنی در طول ساخت این فیلم درگذشت. این فیلم در ایالات متحده آمریکا بیش از 73 میلیون دلار فروش رفت. این موفقیت باعث شد که کتاب جنگل 2 نیز ساخته شود.
مولان نام یک پویانمایی آمریکایی در ژانر موزیکال، ماجراجویی محصول سال 1998 است که سی‌وششمین انیمیشن دیزنی محسوب می‌شود. داستان این فیلم انیمیشنی بر گرفته از یکی از اسطوره‌های کهن کشور چین می‌باشد. تونی بانکروفت و باری کوک کارگردانی و ریتا هسیاو، فلیپ لازبنیک، کریس سندرز و ریموند سینگر نویسندگی این اثر را برعهده دارند. مینگ-نا ون، ادی مورفی، میگوئل فرر و بی‌دی ونگ از صداپیشگان نسخه انگلیسی فیلم هستند و در نسخه چینی، جکی‌ چان صداپیشگی شخصیت لی‌شانگ را انجام می‌دهد. داستان این فیلم در زمان سلسله هان اتفاق می‌افتد.

انیمیشن زوتوپیا

فیلم پویانمایی آمریکایی 2016 تولید شده توسط والت دیزنی پیکچرز
زوتوپیا یک پویانمایی رایانه‌ای سه‌بعدی آمریکایی اکران شده در ژانر کمدی و ماجراجویی، به کارگردانی بایرون هاوارد، ریچ مور و جرید بوش است. این فیلم توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده‌است که به عنوان پنجاه و پنجمین فیلم پویانمایی در فهرست والت دیزنی به حساب می‌آید. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا و شکیرا اشاره کرد. زوتوپیا توسط والت دیزنی پیکچرز در 4 مارس 2016 در ایالات متحده اکران شد.
وینی پو انیمیشنی موزیکال و کمدی به کارگردانی جان لانزبری و ولفگانگ رایترمن است که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند

فیلم انیمیشنی سینمایی به کارگردانی ریچ مور
رالف اینترنت را خراب می‌کند یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال 2018 است که توسط استودیوی انیمیشن والت دیزنی تولید و از طریق استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده‌است. این فیلم پنجاه و هفتمین فیلم پویانمایی تولید شده توسط این استودیو است و دنبالهٔ فیلم رالف خرابکار (2012) است. این فیلم به کارگردانی ریچ مور و فیل جانستون بر اساس فیلمنامه‌ای از جانستون و پاملا ریبون، تهیه‌کنندگی کلارک اسپنسر و تهیه‌کنندگی اجرایی توسط جان لستر، جنیفر لی و کریس ویلیامز منتشر شده‌است. بازیگران جان سی ریلی، سارا سیلورمن، گل گدوت، تاراجی هنسون، جک مک‌بریر، جین لینچ، آلن تودیک، آلفرد مولینا و اد اونیل در صداپیشگی این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
زندگی جدید امپراتور انیمیشنی است از والت دیزنی که توانست در رقابت‌های اسکار سال 2001، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی متن شود.
موانا فیلم پویانمایی محصول سال 2016 شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی والت دیزنی است. این پویانمایی به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر ساخته شد. این انیمیشن بعد از انیمیشن دلیر که جایزه اسکار سال 2013 را برنده شد، دومین انیمیشن مهم دیزنی در سالهای اخیر است که قهرمان آن یک دختر است و قرار است دیزنی در سال 2023 اسپین آف سریالی از این انیمیشن بسازد.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

فیلم 2021 فانتزی ماجراجویی دیزنی
رایا و آخرین اژدها یک فیلم سینمایی انیمیشن کامپیوتری آمریکایی در ژانر ماجراجویی و خیال‌پردازی حماسی است که از سوی کمپانی استودیو سینمایی والت دیزنی در 5 مارس 2021 اکران شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به کسی استیل و آکوافینا اشاره کرد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    88 بازدید·6 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    105 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    214 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    160 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.