بازیگران موفق دهه هشتادی سینمای ایران

بازیگران دهه هشتادی ایران را می‌شناسید؟ معمولا بازیگران جوان به دلیل سن پایین و تجربه کمتر خود، به خوبی دیده نمی‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا سری به بازیگران نوجوان ایرانی دهه 80 بزنیم تا شما را بیشتر از نسل جوان باخبر کنیم.

مهدی قربانی

بازیگر سینما
مهدی قربانی(زادهٔ 3 آبان 1381) بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است.

محمدرضا شیرخانلو

بازیگر ایرانی
محمدرضا شیرخانلو بازیگر ایرانی است. او فعالیت خود را با ایفای نقش در مجموعهٔ چک برگشتی (۱۳۹۰) آغاز کرد. وی علاوه‌بر فعالیت در سینما و تلویزیون، تجربه فعالیت در تئاتر را نیز دارد. همچنین فیلم کوتاه «در انتهای کوچه» را کارگردانی کرده‌است.

یونا تدین

بازیگر ایرانی
یونا تدین بازیگر ایرانی است. او بیشتر برای بازی در مجموعهٔ تلویریونی بچه‌مهندس شناخته می‌شود.
ترنم کرمانیان از بازیگران دهه هشتادی ایرانی است که نخستین بار با فیلم «حقه باز دم دراز» به کارگردانی علیرضا محمود زاده وارد حرفه بازیگری شد. او دو سال بعد در سریال «هشتگ خاله سوسکه» ایفای نقش کرد و مورد توجه قرار گرفت. ترنم تاکنون در سریال های «نفس شیرین»، «دلدادگان»، «هاتف» و «کرگدن» بازی کرده است و با وجود اتفاقاتی که در زمان حال برای او رقم می‌خورد به احتمال زیاد یکی از بازیگران زن دهه 80 موفق خواهد شد.

سارا حاتمی

بازیگر ایرانی
سارا حاتمی بازیگر اهل ایران است. او فعالیتش را با بازی در مجموعهٔ زخم کاری (۱۴۰۰) آغاز کرد و برای فیلم کت چرمی برندهٔ سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن (۱۴۰۱) شد.
روح‌الله زمانی بازیگر ایرانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را با ایفای نقش در درام خورشید (1398) آغاز کرد که برایش توانست جایزهٔ مارچلو ماسترویانی به‌عنوان بازیگر نوظهور از هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را به‌دست‌ آورد. او برای به تصویر کشیدن رزمندهٔ جنگ ایران و عراق در موقعیت مهدی (1400) نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.
نیوشا علیپور در فهرست بازیگران نوجوان ایرانی دهه 80 از همه بازیگران کوچکتر است و یک جورهایی شاید تنها بازیگر دهه نودی سینما و تلویزیون ایران به حساب می‌آید. نیوشا پس از درخشش در سریال «بچه مهندس» به همراه یونا تدین برای بازی در «قصر شیرین» انتخاب شد. نیوشا نیز همچون یونا با بازی برونگرای بسیار خوب خود و با شیرین‌زبانی‌هایی که در طول فیلم داشت توانست توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند.
ارسا قراخانلو از بازیگران پسر دهه 80 است که این روزها فعالیت کمی در زمینه بازیگری دارد اما با ایفای نقش‌های دیدنی خود، در خاطره‌ها مانده است. او بازیگری را از سال 1390 زمانی که تنها 8 سال داشت با فیلم «من شوهرش هستم» در کنار بازیگرانی همچون نیکی کریمی، مصطفی زمانی و میترا حجار شروع کرد.
همراز اکبری از بازیگران دختر دهه هشتادی ایرانی اولین ایفای نقش خود را در فیلم «شکلاتی» در کنار بازیگرانی همچون شبنم مقدمی، ناصر هاشمی، محمدرضا هدایتی و ارژنگ امیرفضلی حضور داشت. سپس این سریال پربیننده «عاشقانه» بود که این هنرمند از بازیگران نوجوان ایرانی دهه 80 دختر را در نقش دنا به مخاطبان معرفی کرد. همراز سپس در فیلم «در میان امواج» و سریال‌های «قصه های کمال» و «گیسو» ایفای نقش داشت.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    71 بازدید·5 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    88 بازدید·5 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    179 بازدید·6 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    131 بازدید·6 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.