10 شهر ایران که به شهر گل معروفند

گل‌ها یکی از آفریده‌های زیبای خداوند و جلادهنده روح هستند که با دیدن این همه رنگ‌های بی‌نظیر و عطر منحصربه ‌فردشان لبخند به لبمان می‌آورند. شهرهای پر گل ایران هم کم نیستند! کشور ما ایران به دلیل داشتن خاک مناسب و آب و هوای چهار فصل محل مناسبی برای پرورش گل‌های گوناگون است. بر اساس مدارک موجود استفاده از گل در کشور ما به 2500 سال قبل برگشته و سنگ‌های حکاکی شده در تخت جمشید نشان از وجود گل در دستان داریوش دارند. از زمان‌های قدیم گل و گیاهان نقش مهمی در زندگی ایرانیان داشته‌اند. در ادامه با شهرهای ایران که به شهرگل معروف هستند را به شما معرفی می کنیم.

محلات

شهری در استان مرکزی
مَحَلّات شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان محلات و مرکز شهرستان محلات استان مرکزی می‌باشد.

الیگودرز

شهری در شرق استان لرستان
اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت 90٬799 در سال 1395 بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است. دیرینگی آن به بیش از 700 سال می‌رسد. الیگودرز در گذشته از چهار محلهٔ ورزندان، مجیان، ده تیرانی و ده محمدرضا تشکیل شده بود هرچند که توسعه اخیر شهر این مرز بندی را نامحسوس کرده‌است. این شهر از سال 1339 در مجلس شورای ملی نماینده دارد.از بزرگترین خان های این شهرستان و مناطق اطرف آن خسرو جدیدی بود که باغ بادام او در روستای شهریار ومزرعه سعد آباد با سه هزار درخت یکی از بزرگترین باغ های بادام منطقه است فرماندار شهرستان الیگودرز هم اکنون ایمان خسروی است.

شاهرود

مرکز شهرستان شاهرود در استان سمنان
شاهرود مرکز شهرستان شاهرود در استان سمنان است. شاهرود تقریباً در میانهٔ راه تهران–مشهد می‌باشد به‌گونه‌ای که فاصلهٔ آن از تهران 412 کیلومتر و از مشهد 498 کیلومتر است. مردم شاهرود به زبان فارسی با لهجهٔ شاهرودی سخن می‌گویند.

بهبهان

شهری در استان خوزستان
بِهبَهان مرکز شهرستان بهبهان در استان خوزستان است. بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت شهر بهبهان 122٬604 تن بوده‌است.

داماش

روستایی در استان گیلان
داماش از روستاهای ییلاقی شهر جیرنده، بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. این روستا در حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان و بره سر جای گرفته‌است.مردم داماش تات هستند.
لایزنگان، روستای لایزنگان مرکز دهستان کوهستان از توابع بخش رستاق شهرستان داراب است. این روستا در فاصله 75 کیلومتری شهر داراب و 35 کیلومتری رستاق قرار دارد. روستای لایزنگان از نظر مختصات جغرافیایی در 54 درجه و 55 دقیقه طول شرقی و 28 درجه و 40 دقیقه عرض شمالی قرار دارد. این روستا از سمت شمال به بنه کلاغی و وزیره، از سمت شرق به روستای بکر، از سمت غرب به روستای نوایگان و از سمت جنوب به بادامه و شهرک ولیعصر لایزنگان محدود می شود.

رامیان

شهری در استان گلستان
رامیان شهری از توابع بخش مرکزی و مرکز شهرستان رامیان در استان گلستان ایران است.

پاکدشت

شهری در استان تهران
پاکدشت مرکز شهرستان پاکدشت در جنوب شرق استان تهران است. این شهر تعداد زیادی از اقوام ایرانی را در خود جای داده‌است.در این شهر تعداد بسیاری از مردم افغانستان زندگی میکنند.

تنکابن

شهری در استان مازندران
تنکابن یا شَهسَوار یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. تنکابن مرکز شهرستان تنکابن بوده و این شهرستان پرجمعیت‌ترین شهرستان غرب استان مازندران محسوب می‌گردد. این شهر مرکز فرمانداری ویژه تنکابن می‌باشد و مردم آن به گویش تنکابنی و زبان‌های مازندرانی، گیلکی و فارسی سخن می‌گویند. از محصولات مهم شهر نیز می‌توان به انواع مرکبات، برنج و چای اشاره کرد.

گرماب

شهری در استان زنجان، ایران
گرماب یکی از شهرهای توریستی ایران در استان زنجان است. این شهر مرکز بخش افشار شهرستان خدابنده است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    158 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    126 بازدید·7 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    196 بازدید·8 ماه قبل

    عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

    160 بازدید·8 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.