عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

عجیب از نظر شما چه معنایی دارد و چگونه آن را تعریف میکنید؟ عجیب، چیزیست که باعث شگفت زدگی شما میشود. برخی “عجیب” را در قالب اتفاقات ترسناک تعریف میکنند، برخی زیبایی بیش از حد یک چیز را عجیب میدانند، بعضی بکر بودن یک مکان را عجیب میدانند و هرکس به نحوی “عجیب” را برای خود معنی میکند. شناخت مناطق عجیب ایران برای کسانی که به دنبال مقاصد گردشگری خاص هستند قطعا دل‌پذیر خواهد بود.

دره ستارگان از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی به حساب می‌آید که در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این دره که تعداد نمونه‌های مشابه آن در دنیا زیاد نیست، یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می‌شود.
قبرستان تاریخی سفید چاه، یا آن طور که به تبری گفته می شود "اسپه چاه" را مربوط به دوره تیموریان می دانند. این گورستان در شهرستان بهشهر استان مازندران واقع است.به گفته ساکنان محلی، در روستای سفیدچاه سنگ قبر مردگان بر اساس شغل آنها حکاکی و ساخته می شد. اما مدتی است که این سنت متوقف شده و درگذشتگان با سنگ های امروزی دفن می شوند.
دریاچه ارواح یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی نوشهر در استان مازندران است. این دریاچه در میان مردم محلی با نام دریاچه ممرز شناخته می‌شود. جنگل‌های اطراف این دریاچه از بکرترین و زیباترین نقاط جنگلی در شمال ایران است که هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند؛ اما به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و دور از دسترس به نسبت سایر دیدنی‌های این منطقه، هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است.
در جزیره کیش قلعه‌ای کوچک و متروکه در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته که افسانه‌هایی را در دل خود حبس کرده است. شاید هنگام سفر به جزیره کیش، حتی نام آن را هم نشنیده باشید. این مکان به قلعه جنی کیش معروف است. بازدید از این قلعه در شب واقعا رعب و وحشت ایجاد می‌کند. هیچ‌کس از مردم محلی حاضر نیستند در این بازدید شما را همراهی کنند. آنها معتقدند این قلعه توسط جن‌ها تسخیر شده است.
ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد.

روستای کندوان

روستایی در استان آذربایجان شرقی، ایران
کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است. این روستای تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری است و در ۲۲ کیلومتری اسکو و ۶۲ کیلومتری تبریز واقع شده‌است.
غار نمکدان قشم که با نام غار نمکی نیز شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم به‌ شمار می‌رود. کوه نمکی قشم که یکی از عجایب هفت‌گانه خلیج فارس به‌حساب می‌آید، چند غار را در خود جای داده است که بزرگ‌ترین آن‌ها غار نمکدان قشم با طول حدود 6٫4 کیلومتر است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قدمت نمک‌های غار به‌ دوره پیش از کامبرین برمی‌شود و عمر آن‌ها بیش از 570 میلیون سال است.
غار پَراو یا غار پَرو ، نام غاری است در ارتفاع 3٬050 متری کوه پراو، در دوازده کیلومتری شمال‌شرق شهر کرمانشاه که در میان کوه طاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه‌ای به نام میدان پراو قرار دارد. این غار در 300 متری پایین قله شیخ علیخان یا قله پراو قرار دارد. در زمان کشف این غار در بیش از 40 سال پیش ، بزرگ‌ترین غار عمودی دنیا بوده‌است و به همین دلیل لقب اورست غارهای جهان را به آن اطلاق کرده‌اند. این غار به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه در سال 1388 توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران به ثبت رسید. امروزه غارهای عمیق بسیاری در جهان یافت شده‌اند که بسیار عمیق‌تر از غار پرو هستند و غار پرو را در لیست عمیق‌ترین غارهای جهان تا رتبه 221 پایین آورده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد غار پراو وجود دهانه آن در ارتفاع سه‌هزار متری از سطح دریا است که این بالاترین سطح در بین تمام غارهای "عمودی" دنیا می‌باشد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    167 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    131 بازدید·8 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    205 بازدید·9 ماه قبل

    پیشنهاد چت جی پی تی برای سفرهای تابستانی

    139 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.