10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

وقتی حرف از بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران می‌شود و نام «آقای گل» به میان می‌آید، بدون تردید «علی دایی» در ذهن‌مان نقش می‌بندد؛ آقای‌گل جهان که کریستیانو رونالدو رکوردش را پس از 17 سال زد. ایران بازیکنان بسیار قدرتمندی دارد که تعداد گل های بسیاری را برای تیمشان به ارمغان آورده اند. ویکی تاپ در این مقاله 10 بازیکن با بیشترین تعداد گل را به شما معرفی کرده است.

علی دایی

بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی
علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. او اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

کریم باقری

بازیکن فوتبال ایرانی
کریم باقری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است. او سابقهٔ بازی در تیم‌های تراکتور سازی تبریز، کشاورز، آرمینیا بیله‌فلد، النصر، چارلتون، السد و پرسپولیس را دارد. باقری با ۵۰ گل ملی، دومین گلزن برتر تیم ملی ایران شناخته می‌شود. او در مراسم بهترین‌های لیگ ایران، به عنوان مرد اخلاق دههٔ هشتاد فوتبال ایران برگزیده شد.باقری هم‌اکنون دستیار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌باشد.

سردار آزمون

بازیکن فوتبال ایرانی
سردار آزمون بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای بایر لورکوزن و تیم ملی ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است.

مهدی طارمی

بازیکن فوتبال ایرانی
مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

جواد نکونام

بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی
جواد نکونام بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل ایران است. وی با حضور در ۱۵۱ بازی ملی، رکورددار بیش‌ترین بازی ملی در تیم ملی فوتبال ایران است. او هم‌اکنون در لیگ برتر ایران سرمربی تیم فولاد خوزستان است.

کریم انصاری فرد

بازیکن فوتبال ایران
کریم انصاری فرد بازیکن فوتبال اهل ایران است که هم‌اکنون عضو باشگاه آ.ا. ک آتن یونان است. وی سابقه بازی در تیم‌های سایپا، پرسپولیس و تراکتور را دارد.

همایون بهزادی

بازیکن فوتبال ایرانی
همایون بهزادی بازیکن و مربی فوتبال بازنشسته اهل ایران بود. یک مجله ترکیه‌ای در دهه ۱۹۸۰ میلادی فهرستی از ۵ سرزن برتر جهان را انتخاب کرد که نام همایون بهزادی در بین این نفرات دیده می‌شود. او در ۳۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و ۱۱ گل نیز به ثمر رساند.

غلامحسین مظلومی

بازیکن فوتبال ایرانی
غلامحسین مظلومی تنگستانی بازیکن پیشین تیم ملی ایران و مربی فوتبال اهل ایران بود. مظلومی در بیشتر دوران فوتبالش عضو باشگاه تاج و مشهور به «سر طلایی فوتبال ایران» بود. او در گذشته سرپرست باشگاه استقلال بوده است. او در 28 آبان ماه 1393 در اثر ابتلا به سرطان معده درگذشت.

رضا قوچان نژاد

بازیکن فوتبال ایرانی
رضا قوچان‌نژاد نورنیا(زادهٔ ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در قوچان) بازیکن فوتبال ایرانی است.

وحید هاشمیان

بازیکن فوتبال ایرانی
وحید هاشمیان اصالتاً اهل کربکند اصفهان بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او پس از پایان لیگ یازدهم در حالیکه دو فصل برای باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران به میدان رفته بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    160 بازدید·7 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    173 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    110 بازدید·10 ماه قبل

    یاغی های فوتبال ایران

    177 بازدید·10 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.