گران ترین فوتبالیست های ایران

با توجه به رشد و توسعه فوتبال باشگاهی در ایران و دوبار صعود پیاپی به جام جهانی در سال‌های 2014 و 2018 با کارلوس کیروش، بازیکنان ایرانی به تدریج در عرصه جهانی شناخته‌تر شده‌اند.این مسئله موجبات ترنسفر شدن شمار زیادی از بازیکنان ایرانی به لیگ‌های خارجی را فراهم کرده است. از سویی درخشش تیم‌های ایرانی خصوصا پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا فضایی فراهم کرده که بسیاری از ستارگان این تیم‌ها یا به اروپا بروند یا در تیم‌های متمول حاشیه خلیج فارس مشغول باشند. در ادامه با گرانترین بازیکنان فوتبال ایران با ما باشید.
اللهیار صیادمنش در 8 تیر 1380 در آمل متولد شد و رکورد‌های جوان‌ترین بازیکن تاریخ استقلال، نخستین گلزن دهه هشتادی لیگ برتر ایران و جوان‌ترین گلزن تیم ملی ایران در اختیار اوست. او در اواخر سال 2018 میلادی به انتخاب مجله گاردین جزو 50 استعداد برتر دنیا قرار گرفت.

کاوه رضایی

بازیکن فوتبال ایرانی
کاوه رضایی در سال 1371 در اسلام آباد غرب بدنیا آمد. او سابقه بازی در تیم‌های ایرانی فولاد، سایپا، ذوب آهن و استقلال را دارد. پس از استقلال به تیم شارلوای بلژیک رفت و با درخشش در شارلوا به کلوب بروژ یا کلوب بروخه بلژیک رفت. رضایی در لیگ ایران در مجموع 192 بازی توانست 41 گل بزند.

میلاد محمدی

بازیکن فوتبال ایرانی
میلاد محمدی بازیکن خوش تکنیک کشور که در پست دفاع بازی می‌کند، برادر دوقلوی مهرداد محمدی است. او سابقه بازی در تیم‌های راه آهن و احمد گروزنی روسیه را دارد هم اکنون عضو باشگاه خنت بلژیک است.

مهرداد محمدی

فوتبالیست ایرانی
مهرداد محمدی فوتبالیست مطرح کشور، در 7 مهر سال 1372 در تهران متولد شد. او اولین بازی ملی خود را مقابل تیم امید ایران انجام داد و تک گل تیم ملی را وارد دروازه تیم ملی امید کرد. مهرداد محمدی سابقه بازی در راه آهن تهران، سپاهان اصفهان و آوس پرتغال را در کارنامه دارد و هم اکنون عضو باشگاه العربی در قطر است.

سامان قدوس

بازیکن فوتبال
سید سامان قدوس، بازیکن محبوب کشور که اصالتی اهوازی دارد، در شهریور 1396 توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد و اکنون در پست هافبک هجومی برای باشگاه برنتفورد در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زند. قدوس در زمان بازی در اوسترشوندس در سال 2018 به عنوان برترین ورزشکار سال سوئد از نگاه اتحادیه فوتبال سوئد انتخاب شد.
علی قلی‌زاده فوتبالیست بنام کشور در 20 اسفند 1374 در نمین متولد شد. او سابقه بازی در سایپا و تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ایران را دارد و هم اکنون در تیم شالروای بلژیک است. قلی زاده یک وینگر بسیار تکنیکی و فانتزی است. بازیکنی که توانایی دریبلینگ بسیار بالایی دارد.

علیرضا جهانبخش

بازیکن فوتبال ایرانی
علیرضا جهانبخش در 20 مرداد 1372 متولد شد و فوتبال را از داماش گیلان شروع کرد و اکنون در تیم فوتبال فاینورد روتردام هلند بازی می‌کند. او در پست وینگر و هافبک راست بای می‌کند و در فصل 2014- 2013 عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد.

مهدی طارمی

بازیکن فوتبال ایرانی
مهدی طارمی بازیکن فوتبال مطرح کشور که در پست مهاجم بازی می‌کند، در سال 1371 در بوشهر بدنیا آمد. طارمی در دوفصل پیاپی آریالای گل لیگ برتر ایران شد و در فصل 2020-2019 بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در حال حاضر یکی از بهترین مهاجم‌های 10 لیگ برتر اروپایی است.

سردار آزمون

بازیکن فوتبال ایرانی
سردار آزمون، فوتبالیست مشهور کشور در سال 1373 در گنبد کاووس متولد شد. او در باشگاه‌های سپاهان، روستوف، روبین کازان، زنیت و بایر لورکوزن حضور داشته و بهترین گلزن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا است. سردار آزمون در فصل 2020-2019 آقای گل روسیه شد و یکی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم ملی ایران بشمار می‌رود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    150 بازدید·9 ماه قبل

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    266 بازدید·9 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    218 بازدید·12 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    141 بازدید·1 سال قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.