کدام خوانندگان بصورت تخصصی ساز مینوازند؟

بیشتر افرادی که دوست دارند خواننده شوند معمولاً یادگیری ساز را برای ورود به دنیای هنر انتخاب می‌کنند و بعد از آشنایی با اصول موسیقی، خوانندگی را جدی‌تر دنبال می‌کنند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تنها برخی از این افراد برای خود یک ساز تخصصی در نظر میگیرند و در کنار خوانندگی بطور حرفه‌ای آن ساز را مینوازند. در ادامه این مطلب شما می‌توانید با تعدادی از خوانندگان محبوب کشور که برای خود یک ساز تخصصی دارند، آشنا شوید.

بابک جهانبخش

خوانندهٔ ایرانی
بابک جهانبخش با نام شناسنامه‌ای علی جهانبخش از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ ایران است. او وقتی 5 ساله بود زیر نظر اساتید آلمانی در مدرسه موسیقی شهر بوخوم نواختن پیانو را شروع کرد و در سنین نوجوانی آهنگسازی و تنظیم را هم یاد گرفت. بابک جهانبخش در بسیار از کنسرت‌هایش پیانو مینوازد و برخی ترانه‌ها را با تک نوازی پیانو اجرا می‌کند.

امید حاجیلی

خواننده ایرانی
امید حاجیلی خواننده سبک پاپ، بصورت تجربی نواختن تمبک را از یکی از برادرانش که نوازنده سنتور بود یاد گرفت و در 9 سالگی یادگیری ساز کیبورد و پیانو را نیز شروع کرد. او پس از اینکه وارد هنرستان موسیقی شد، نواختن ویولن را نیز دنبال کرد اما به دلیل اینکه به این ساز علاقه‌ای نداشت، به ساز ترومپیت رو آورد. حاجیلی در این زمان به صورت خودآموز در کنار ترومپیت آموختن پرکاشن و درام را نیز آموخت. با وجود اینکه او می‌تواند سازهای مختلفی را بنوازد اما یکی از حرفه‌ای ترین نوازندگان ساز ترومپیت می‌باشد که در بسیار از آلبوم‌های مطرح خوانندگان ایرانی حضور دارد.

آرون افشار

خواننده ایرانی
آرون افشار از جمله خواننده‌های خوش صدا می‌باشد که طرفداران زیادی را در میان قشر جوان و نوجوان کشورمان دارد. آرون افشار از کودکی به موسیقی علاقمند بوده و ساز تخصصی او گیتار می‌باشد. آرون افشار از 7 یا 8 سالگی کار با گیتار و فراگیری موسیقی را شروع کرد و در کنار ساز گیتار به فراگیری ساز پیانو نیز پرداخت اما ساز اصلی او گیتار است.

همایون شجریان

خواننده و آهنگساز ایرانی
همایون شجریان خواننده‌ی موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی و نوازنده تنبک و کمانچه است. او در 10 سالگی یادگیری آواز را از پدرش شروع کرد و در دوران نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامه یادگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

سیروان خسروی

خواننده‌، نوازنده و بازیگر اهل ایران
سیروان خسروی از سن 11 سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت و در 16 سالگی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. او در دو کنسرت در سال‌های 1379 و 1380 به عنوان نوازنده کیبورد در صحنه حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌ است.

رضا یزدانی

خواننده ، آهنگساز و بازیگر ایرانی
رضا یزدانی خواننده‌ی سبک راک و پاپ، فعالیت در زمینه موسیقی را از سنین نوجوانی شروع کرد و بطور تخصصی گیتار الکتریک می‌نوازد. او موسیقی حرفه‌ای را از سال 1377 آغاز کرد و اولین آلبومش با نام «شهر دل» در سال 1380 منتشر شد.

مانی رهنما

آهنگساز و خواننده ایرانی
مانی رهنما با نام اصلی شهرام، خواننده‌ی پاپ ایرانی است که در سال 1371 با کمک بابک بیات بصورت جدی موسیقی را شروع کرد و به مدت 6 سال اصول خوانندگی را یادگرفت. او از سن 14 سالگی پیانو زدن را یاد گرفت و بطور تخصصی به نواختن آن ادامه داد.

محسن یگانه

خواننده، ترانه‌سرا، نوازنده، تنظیم‌کننده و آهنگساز ایرانی و عرب
محسن یگانه نواختن را از سال 79 در سن 15 سالگی بدون استاد شروع کرد زیرا با توجه به شرایط آن روزهای خانواده‌اش به علت شهادت پدر، امکان حضور در کلاس موسیقی را نداشت و با تکیه بر توانایی های خود ساز گیتار را یاد گرفت، به حدی که مدتی بعد خودش گیتار تدریس می‌کرد. در این بین او به ساز گیتار اکتفا نکرد و کیبورد، پیانو و مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک را نیز یاد گرفت.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    محبوب ترین سازهای کوبه ای

    120 بازدید·5 ماه قبل

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    86 بازدید·5 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    222 بازدید·5 ماه قبل

    پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

    208 بازدید·12 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.