محبوب ترین سازهای کوبه ای

احتمالا افراد زیادی وجود داشته باشند که در گوشه‌ای از اتاق خود یک ساز کوبه ای دارند. وقتی موضوع سازهای کوبه ای مطرح می‌شود، معمولاً حداقل یک نفر در مکالمه احساس می‌کند که نواختن با این سازها ایده جالبی به نظر می‌آید. زیرا افراد در نگاه اول احتمالا  حس کنند مهارت و توانایی طبیعی برای نواختن سازهای کوبه ای دارند. با این حال این موضوع واقعیت دارد و می‌توان گفت یادگیری سازهای کوبه ای نسبتا آسان است. به همین دلیل از محبوبیت زیادی هم برخوردار می‌باشند. ویکی تاپ در این مقاله محبوب ترین سازهای کوبه ای را به شما معرفی می کند.

درام کیت که درام سِت یا درام نیز خوانده می‌شود، مجموعه‌ای از طبل‌ها و دیگر سازهای کوبه‎‌ای است که توسط یک نوازنده و با استفاده از دو چوبک طبل نواخته می‌شود و پدال‌هایی از طریق حرکت پا نواختن بیس درام و سنج های-هت را کنترل می‌کنند. یک درام ست ترکیبی از چندین طبل‌ و خودصداها است. با اینحال یک درام ست می‌تواند دارای اجزای دیگری همچون بلوک چوبی یا زنگوله باشد. با ورود به دهه‌ی نخست هزاره‌ی سوم میلادی، برخی از درام‌ست‌ها به سازهای الکترونیک مجهز شدند. همچنین در این دوران هر دو حالت درام‌ست‌های دوگانه و تماماً الکترونیک مورد استفاده‌ی آهنگسازان قرار می‌گرفت.
کاخون یا کاخِن تلفظ:[kaˈxon] نوعی ساز کوبه‌ای است.کاخن لغتی اسپانیایی به معنی جعبه، صندوق یا صندوقچه است که به نوعی ساز کوبه‌ای گفته می‌شود.

هنگ درام

هنگ‌درام
ساز هنگ ،هندپن ،پنتام یا هنگدرام، نوعی ساز کوبه‌ای در طبقهٔ خودصداها است، که برای اولین بار در سال 2000 توسط یک خانم و آقای آلمانی به نام های فلیکس رونِر و سابینا شِرر در شهر برن در کشور سوئیس ساخته شد. سازندگان نامِ «هنگ» را برای این ساز انتخاب کرده‌اند و نسبت به استفاده از اسم «هنگ‌درام» در زبان انگلیسی ابراز نارضایتی کرده‌اند اما امروزه اکثر مردم این ساز را با همین نام تجاری میشناسند.
زیلوفون (Xylophone) سازی موسیقایی است از خانواده سازهای کوبه‌ای و احتمالاً با ریشهٔ اندونزییایی. معنای «زیلوفون» در زبان یونانی «آوای چوبی» است. این ساز دارای قطعه‌هایی چوبی با طول‌های مختلف است که نت‌های گوناگون را اجرا می‌کنند.
تانگ درام نوعی ساز کوبه ای می باشد که با ضربه زدن دست تولید صدا می کند. برخی این ساز را از عجیب ترین ها و جز سازهای صنعتی به شمار می آورند. در حال حاضر این ساز با اسامی مختلفی مانند هپی درام شناخته می شود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    109 بازدید·6 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    267 بازدید·6 ماه قبل

    پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

    223 بازدید·1 سال قبل

    بهترین نوازندگان سنتور را می شناسید؟

    226 بازدید·1 سال قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.