پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

شاید بارها جمله «پسر کو ندارد نشان از پدر» را شنیده باشید. این ضرب المثل زمانی صدق می کند که فردی پیرو راه هنری،کار و یا حرفه پدرش بوده و یا از تجربیات وی استفاده کرده و میراث او را به یادگار حفظ کرده است. متولد شدن و بزرگ شدن در خانوده اهل هنر، شاید آرزوی بعضی افراد بوده و باشد؛ افرادی که تصور می کنند اگر درخانواده هنرمندی به دنیا آمده بودند هنرمند بزرگی می شدند. ماحصل این سخنان میراث هنریست که در هنری مانند موسیقی از پدر به پسر رسیده است. با ویکی تاپ همراه باشید تا با پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند، آشنا شوید.

تهمورس پورناظری

موسیقی‌دان و هنرمند ایرانی
تهمورس پورناظری از پسران کیخسرو پورناظری است که در عرصه موسیقی فعالیت میکند و در مقام آهنگساز و تنظیم کننده با محمدرضا شجریان، سهراب پورناظری و همایون شجریان همکاری داشته است.
 

احسان خواجه امیری

خوانندۀ ایرانی
احسان خواجه امیری تنها پسر حسین خواجه امیری است که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه داد و از 5 سالگی آموزش موسیقی را نزد پدر آغاز کرد و در 12 سالگی برای یک برنامه تلویزیونی آهنگسازی کرد و 19 سال بیشتر نداشت که تیتراژ سریال تلویزیونی غریبانه را خواند و امروز یکی از چهره های مشهور دنیای موسیقی است.
 

همایون شجریان

خواننده و آهنگساز ایرانی
همایون پسر ارشد محمدرضا شجریان است که راه پدر را در عرصه موسیقی ادامه داد و یکی از خواننده های محبوب موسیقی سنتی ایران زمین است. این خواننده جوان کشورمان به دلیل زندگی در خانواده ای هنرمند از دوران کودکی موسیقی را نزد پدر فراگرفت و بعد از آموزش سازهای موسیقی از سال 70 در کنار پدر در کنسرت ها حضور داشت و اینگونه بود که راه پدر را در دنیای موسیقی ماندگار کرد.
 

حافظ ناظری

آهنگساز، خواننده و نوازنده ساز حافظ‌
حافظ پسر شهرام ناظری چهره شناخته شده موسیقی است که به دلیل تولد در این خانواده هنرمند از 3 سالگی درس آواز را آغاز کرد و در همان سنین کودکی نواختن چندین ساز را آموخت و از 9 سالگی در کنسرت های پدرش شرکت کرد.

هوشنگ کامکار

زبان‌شناس، موسیقی‌دان، مترجم، و آهنگساز ایرانی
حسن کامکار موسیقی دان و نوازنده کردتبار کشورمان است که به دلیل علاقه ای که به موسیقی داشت از دوران کودکی و نوجوانی به آموزش ساز پرداخت و به یکی از چهره های سرشناس عرصه نوازندگی تبدیل شد و گروه موسیقی کامکارها را بنیانگذاری کرد. هوشنگ کامکار فرزند اوست که سال های زیادیست در عرصه موسیقی فعالیت دارد.
 

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    محبوب ترین سازهای کوبه ای

    151 بازدید·6 ماه قبل

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    105 بازدید·6 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    262 بازدید·6 ماه قبل

    بهترین نوازندگان سنتور را می شناسید؟

    224 بازدید·1 سال قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.