بهترین نوازندگان سنتور را می شناسید؟

موسیقی ایرانی سابقه‌ای طولانی و درخشان دارد. با وجود این، اندکی بیش از صد سال است که آثار نوازندگان ایرانی ضبط شده‌اند و تاریخ مکتوب و مدون آن نیز به صد سال نمی‌رسد. بنابراین، دسترسی ما به آثار موسیقیدانان و نوازندگان قدیمی بسیار محدود است و از تعدادی از پیشکسوتان و اساتید سنتور ایران جز نام و آموزه‌های آنها چیزی به آیندگان نرسیده است. با همۀ اینها، در همین زمان محدود، سنتورنوازی در سبک‌های گوناگونی گسترش پیدا کرده است. در این مقاله کوشیده‌ایم از میان هنرمندانی که آثارشان باقی مانده است تأثیرگذارترین و بهترین نوازندگان سنتور ایرانی را معرفی کنیم و توضیحی دربارۀ فعالیت‌های مهم‌شان ارائه دهیم.

اردوان کامکار

موسیقی‌دان ایرانی
اردوان کامکار ، نوازنده ساز سنتور و آهنگساز است.
سوسن اصلانی موسیقی‌دان، نوازندهٔ سنتور، رهبر ارکستر و آهنگساز اهل ایران است. از وی به عنوان نخستین رهبر زن ارکستر موسیقی ایرانی یاد می‌شود.
جواد بطحایی آهنگساز، نوازنده و مدرس سنتور است

پرویز مشکاتیان

آهنگساز و موسیقی‌دان ایرانی
پرویز مشکاتیان آهنگساز، موسیقی‌دان، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نوازنده سنتور اهل ایران بود. او به نواختن سه‌تار نیز آشنایی داشت. به باور بسیاری او یکی از بزرگ‌ترین آهنگ‌سازان و نوازندگان سنتور ایرانی در دوران معاصر به شمار می‌آید. وی در گشودن راه شعر نیمایی به موسیقی اصیل ایرانی و پرورش نوازندگان جدید نقش قابل‌توجهی داشت و خود جزو نسل طلایی موسیقی پس از انقلاب محسوب میشود.
میلاد کیایی موسیقی‌دان، نوازنده سنتور و آهنگساز ایرانی است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    محبوب ترین سازهای کوبه ای

    147 بازدید·6 ماه قبل

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    101 بازدید·6 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    256 بازدید·6 ماه قبل

    پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

    220 بازدید·1 سال قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.