پرفروش ترین آلبوم های تاریخ موسیقی ایران

آمار پرفروش ترین آلبوم های موسیقی ایران بعد از انقلاب، نشان می دهد تا به حال فقط چند خواننده توانسته اند در میان مردم آن قدر محبوب شوند که به این عنوان برسند. با توجه به نبود منبع رسمی برای اعلام آلبوم های پرفروش، باید به سراغ اظهارات تهیه کننده ها، مسئول پخش آلبوم ها و خواننده ها می رفتیم تا فهرستی از آلبوم های پرفروش موسیقی کشور را تهیه کنیم که نتیجه آن را در ادامه خواهید خواند.
آلبوم نیلوفرانه از علیرضا افتخاری، شامل 8 تصنیف و ترانه که سراینده این آثار قیصر امین پور بود می‌باشد. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را عباس خوشدل بر عهده داشت و جلال ذوالفنون نیز در این آلبوم سه‌تار نواخته ‌است. زمانی که این اثر منتشر شد، دو سوم نمایندگان مجلس نامه‌ای به رییس وقت صدا و سیما نوشتند و به خاطر انتشار این اثر از او تشکر کردند. این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران است. به گفته‌ی ناشر این آلبوم، این اثر از تیراژ 6 میلیون نسخه سی دی و کاست هم گذشته و حداقل از هر 4 ایرانی یک نفر نیلوفرانه را شنیده ‌است.
آلبوم حسرت درسال 1377 با خوانندگی دکتر محمد اصفهانی و آهنگسازی شادمهر عقیلی، فواد حجازی، شهرام حسن زاده و خود محمد اصفهانی، منتشر شد و با فروش بیش از 1 میلیون و 500 هزار کاست و حدود 100 هزار نسخه سی دی، یکی از پر فروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی بعد از انقلاب بشمار می‌رود. آلبوم «فاصله» نیز در زمستان سال 78 روانه بازار شد و همکاری دکتر اصفهانی و بهروز صفاریان، شکل جدیدی از موسیقی پاپ را در ایران بوجود آورد و توانست به سرعت مورد توجه مردم قرار گیرد و یکی از پر فروش‌های بعد از انقلاب شود.

آلبوم غزلک (سعید شهروز)

خوانندهٔ ایرانی
سعید شهروز با ارائه‌ی آلبوم «غزلک» در سال 1379 توجه همه را به خود جلب کرد. «غزلک» را می‌توان یکی از بهترین آلبوم‌های بعد از انقلاب در موسیقی پاپ کشور دانست. دومین اثر شهروز با فروش بیش از 4 میلیون نسخه‌ای، یکی از پر فروش‌ترین آلبوم‌های بعد از انقلاب لقب گرفت. وجود قطعه‌ی «خورشید خانم» در فروش فوق‌العاده‌ی این آلبوم نقش به‌سزایی داشت. شهروز با ارائه‌ی آلبوم «غزلک» محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم پیدا کرد.

آلبوم گل آفتابگردون (گروه آریان)

گروه موسیقی پاپ ایرانی
فعالیت اولین گروه موسیقی پاپ ایران که «آریان» نام داشت، از سال 1378 شروع شد و اولین آلبوم این گروه با نام «گل آفتابگردان» در سال 1379 منتشر شد و با محبوبیت زیادی که بین مردم پیدا کرد، بسیار پر فروش شد. ترانه‌ها با صدای علی پهلوان و پیام صالحی اجرا شده‌اند و محمدرضا گلزار یکی از اعضای این گروه بود.
مرحوم ناصر عبداللهی یکی از بهترین خوانندگان تاریخی موسیقی ایران است و طرفداران خاص خودش را دارد. آلبوم «دوستت دارم» از این هنرمند که در سبک پاپ تهیه شد و دارای 14 آهنگ بود، توانست مخاطبان بسیاری پیدا کند و بعنوان یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی ایران شناخته می‌شود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    محبوب ترین سازهای کوبه ای

    152 بازدید·6 ماه قبل

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    105 بازدید·6 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    263 بازدید·6 ماه قبل

    پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

    222 بازدید·1 سال قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.