پرافتخارترین تیم های فوتبال کشور

در سالهای گذشته بحث در مورد اینکه کدام تیم پرافتخارترین تیم ایران محسوب می شود در بین هواداران تیمهای استقلال، پرسپولیس، سپاهان بالا گرفته است؛ به همین منظور در ادامه این مطلب با بررسی تعداد کاپ‌های قهرمانی تیم‌های مختلف، پرافتخارترین باشگاه‌های کشور را آورده‌ایم.

فولاد خوزستان

باشگاه فوتبال ایرانی
باشگاه فولا خوزستان در سال 1365 در شهر اهواز پایه‌گذاری شد و طبق طبق جدید ترین جدول بهترین باشگاه های جهان،باشگاه فولاد خوزستان توانسته به رده نهم آسیا و 183 جهان و بهترین باشگاه ایرانی در جهان و آسیا را کسب کند. تیم فولاد با 2 قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران، از دیگر تیم‌های پر افتخار کشور است.

ذوب آهن

باشگاه فوتبال در اصفهان، ایران
باشگاه ذوب‌آهن اصفهان یک باشگاه فوتبال در لیگ برتر ایران است که در 31 خرداد 1347 در شهر اصفهان بنیان‌گذاری شد. مالک این باشگاه، شرکت ذوب‌آهن اصفهان است. ذوب‌آهن با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید. تیم فوتبال ذوب آهن یکی از چهار تیم لیگ برتر است که هیچگاه به لیگ دسته اول سقوط نکرده است.

سایپا

باشگاه فوتبال ایرانی
تیم سایپا که متعلق به شرکت خوروسازی سایپا است، پس سالها حضور در بالاترین سطح فوتبال کشور یعنی در لیگ برتر فوتبال ایران، در فصل 1400–1399 به لیگ دسته اول سقوط کرد و توانست در سه دوره از لیگ برتر و یک دوره از جام حذفی مقام قهرمانی را کسب کند.

سپاهان

باشگاه فوتبال ایرانی
سپاهان با 5 قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و 4 قهرمانی جام حذفی، سومین تیم پرافتخار کشور است. این تیم تنها تیمی از ایران است که به جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 میلادی راه یافت. سپاهان پرافتخارترین تیم دهه‌ی 1380 فوتبال ایران و اولین باشگاهی در تاریخ لیگ فوتبال ایران است که توانست در فصل 91–1390 برای سومین دوره‌ی پی‌درپی قهرمان لیگ برتر شود.

استقلال

باشگاه فوتبال ایرانی
استقلال تهران با 19 قهرمانی در مسابقات مختلف، دومین تیم پر افتخار فوتبال ایران است. این تیم با 2 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی و دو سومی در جام باشگاه‌های آسیا، پرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات آسیایی و سومین تیم برتر قاره آسیا است. دو قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، 8 قهرمانی در لیگ‌های سراسری فوتبال ایران، 1 قهرمانی در مسابقات قهرمانی ایران، 7 قهرمانی در جام حذفی ایران و 1 قهرمانی در سوپرجام تهران از عناوین رسمی داخلی و بین‌المللی این تیم هستند.

پرسپولیس

باشگاه فوتبال ایرانی
تیم فوتبال پرسپولیس با مجموع 25 قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران پرافتخارترین باشگاه ایرانی می باشد. پرسپولیس تنها تیمی ا‌ست که توانسته بدون شکست قهرمان لیگ فوتبال ایران (لیگ تخت‌جمشید سال 1352) شود. این تیم همچنین توانست عنوان چهارمین تیم برتر آسیا در قرن بیستم را از آن خود کند. پرسپولیس صاحب یکطرفه‌ترین و قاطع‌ترین قهرمانی در یک فصل شده است. سرخپوشان در لیگ سال 1377 توانستند 65 امتیاز گرفته و قهرمان شوند.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    104 بازدید·6 ماه قبل

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    157 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    172 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    109 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.