معروف ترین پل های معلق ایران

پل های معلق جهان معمولا نقطه اتصال دو طرف یک رودخانه و یا دره هستند. در اکثر موارد پل های معلق دنیا سست بوده و از استحکام کمی برخوردارند. همین موضوع باعث می‌شود تا طرفداران هیجان از این پدیده هولناک اما شگفت‌انگیز استقبال کنند. آن‌ها معتقدند وقتی با دلهره و احتیاط فراوان بدون توجه به مقصد روی پلهای معلق ایران قدم می‌گذارند، هیجانی باورنکردنی را تجربه می‌کنند. در قرن 19 اولین پل معلق جهان جهت بهبود رفت و آمد بومی‌های منطقه ساخته شد. اما امروزه این پدیده هیجان‌انگیز یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم به‌شمار می‌آید. به‌همین دلیل بر آن شدیم تا شما را با معروف ترین پل های معلق ایران آشنا کنیم.

پل معلق هیر

یک پل در 22 کیلومتری شهر اردبیل
پل معلق شیشه‌ای هیر در شهر هیر در 22 کیلومتری اردبیل در مسیر جاده سرچم قرار دارد. دره «دربند» هیر با حدود 234 هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده‌است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می‌کند. این دره پوشیده از باغ‌های میوه است و به بهشت گردشگری هیر مشهور شده‌است. این پل نخستین پل معلق شیشه ای قوسی شکل در جهان می‌باشد. در حال حاضر تمامی پل‌های شیشه ای موجود در جهان به صورت مسطح و ثابت ساخته شده‌اند. این پل دارای امکاناتی نظیر زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع و شهر بازی کودکان است.
«پل معلق نهج البلاغه» یکی دیگر پل های معلق ایران با ارتفاع زیاد است. طول این پل از پل های معلق تهران، 280 متر بوده که نقطه اتصال بوستان نهج البلاغه به بوستان پردیسان محسوب می‌شود. عرض 2 متری این پل معلق باعث شده تا به‌طور هم زمان تردد حدود 200 نفر بر روی آن امکان‌پذیر باشد.
پل معلق پیرتقی در ۱۰ کیلومتری شهر هشتجین در روی رودخانه قزل اوزن در مسیر جاده اردبیل -سرچم قرار دارد.این پل برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه مورد استفاده پژوهشگران و به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیرو در سال ۱۳۸۸ و صرفاً برای تردد کارکنان کارگاه سد پیرتقی طراحی و ساخته شده بود که اخیراً مورد استفاده مسافران نیز قرار میکیرد.با توجه به نوع کاربری محدود آن از لحاظ تعدد عبورکنندگان میتواند ایمن نباشد.
«پل معلق نمک آبرود» از پل های معلق شمال ایران در قله معروف «دیوحمام» ساخته شده است. برای رسیدن به این پل شگفت‌انگیز باید با خط دوم تله کابین نمک آبرود به قله دیوحمام برسید. پل معلق نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب شده و بسیار دیدنی است.
«پل معلق دره خزینه» یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به‌شمار میآ‌ید. دره خزینه در این استان را از لحاظ شباهت با منطقه «گرند کانیون» آمریکا مقایسه می‌کنند. پل معلق دره خزینه با 85 متر ارتفاع بر روی رودخانه کرخه ساخته شده است. این پل را به واسطه ارتفاع زیادش یکی از پل های معلق ترسناک ایران می‌شناسند.

پل معلق مشگین شهر

یک پل در ایران
پل معلق مشگین‌شهر به عنوان طولانی ترین و مرتفع‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده، ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    164 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    129 بازدید·8 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    202 بازدید·9 ماه قبل

    عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

    163 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.