معروف ترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران

در طول تاریخ فوتبال ایران، دروازه بان هایی ظهور کرده اند که برخی از آنها، آن قدر درخشان بوده اند که تبدیل به اسطوره های فوتبال کشور شده و در قلب های ایرانی ها جاودانه شده اند. در میان خاطرات دور و نزدیک ما ایرانی ها، صحنه های بسیار ماندگاری از این قهرمانان ملی ترسیم شده است. در این جا معروف ترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران را به شما معرفی کرده ایم.

بهرام مودت

بازیکن فوتبال ایرانی
بهرام مودت دروازه بان تیم پیکان و پرسپولیس تهران بوود. وی با بسته نگه داشتن دروازه خود به مدت 844 دقیقه رکوردی بزرگ ثبت کرد و با این رکورد در جهان به مقام 128 و در ایران به مقام اول رسید. مودت همچنین در رده بندی دروازبانهای جهان در سال 2012 در ایران اول و در جهان رتبه 124 را بدست آورد.

منصور رشیدی

بازیکن فوتبال ایرانی
منصور رشیدی بی شک یکی از بهترین شماره یک های دیروز ایران بود که در تیم استقلال بازی می‌کرد. آقای رشیدی در قالب دو المپیک پیاپی المپیک1972 در آلمانغربی که هر در هر سه بازی تیم ملی المپیک در درون دروازه ایستاد و المپیک 1976 کانادا را در کارنامه ورزش خود دارد. از دیگر افتخارات منصور رشیدی که در جام ملت‌های آسیا 1976 تایلند به همراه تیم ملی با غلبه بر تیم قدرتمند کره جنوبی به مقام قهرمانی رسید را می توان نام برد.

وحید طالب‌ لو

بازیکن فوتبال ایرانی
وحید طالب‌لو دروازه‌ بان خوش اخلاق تیم استقلال بود که همه دوستش داشتند چه آبی چه قرمز. طالب لو دروازبان استثنایی بود که به گفته خیلی ها به آنچه لیاقتش بود نرسید. او در جام جهانی 2006 آلمان و در بازی های آسیای 2007 در تیم ملی بود ولی بعنوان دروازبان دوم. او پنالتی گیر قهاری بود برای همین در بازی ایران کره مرحله یک چهارم نهایی به جای رودباریان به میدان رفت تا ضربات پنالتی را بگیرد.

علیرضا حقیقی

بازیکن فوتبال ایرانی
دروازه‌بان نخست تیم ملّی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا بود. همچنین از علیرضا حقیقی به عنوان جوان‌ترین کاپیتان تاریخ باشگاه فوتبال پرسپولیس نیز یاد می‌شود. علیرضا حقیقی پس از بازگشت به لیگ برتر ایران به نساجی مازندران پیوست. وی در 21 بازی برای نساجی مازندران توان 11 کلین شیت ثبت کند و در نزد هواداران نساجی محبوبیت بالایی کسب کند و آنها به او لقب عقاب مازندران را دادند

وحید قلیچ

بازیکن فوتبال ایرانی
وحید قلیچ دروازه‌بان محبوب پرسپولیسی‌ها است. اگر حجازی آن زمان اسطوره تاج بود قلیچ هم اسطوره پرسپولیسی ها بود. وحید قلیچ در 12 سال حضور خود در پرسپولیس در 176 بازی به میدان رفته ‌است. وی در بین دروازه‌بان‌ها بیشترین حضور را در باشگاه پرسپولیس داشته ‌است.

احمدرضا عابدزاده

دروازه‌بان فوتبال ایرانی
عقاب آسیا لقبی که هواداران تیم پرسپولیس به عابدزاده داده‌اند. عابدزاده هم در استقلال تهران بازی کرده و هم پرسپولیس تهران ولی همه او را بعنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند. اوج شهرت احمدرضا در بازی‌های آسیایی 1990 پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار سه ضربه پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند

علیرضا بیرانوند

بازیکن فوتبال ایرانی
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان محبوب پرسپولیسی، در جام جهانی 2018 دروازه‌بان ثابت تیم ملی ایران بود. وی در این مسابقات توانست با دو گل خورده، برترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران از نظر تعداد گل خورده در ادوار جام جهانی لقب گیرد. همچنین وی توانست در بازی پایانی ایران در مرحلهیگروهی جام جهانی مقابل پرتغال، پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرده و نخستین دروازه‌بان ایرانی باشد که توانسته در جام جهانی یک ضربهی پنالتی را مهار کند

ناصر حجازی

دروازه‌بان فقید ایرانی
مرحوم ناصر حجازی بهترین دروازه بان باشگاه استقلال در همه ادوار است. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه 1350 بود و 2 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، 1 قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. ناصر حجازی علاوه بر اینکه در زمین بازی یک ستاره بود، اخلاق پهلوانی و شخصیت بینظیری داشت و این موضوع او را به اسطوره‌ی تکرار نشدنی فوتبال ایران تبدیل کرد.

سید مهدی رحمتی

بازیکن فوتبال ایرانی
سید مهدی رحمتی دروازه‌ بان سابق تیم ملی فوتبال ایران است. او با 77 بازی ملی بعد از احمدرضا عابد زاده دومین دروازه‌بان با بیشترین بازی‎ در تیم ملی ایران است. او همچنین در تیم‌های مطرح ایران بازی کرده است و با 4 قهرمانی یکی از پر افتخارترین بازیکنان لیگ است. رحمتی همچنین در سال 2010 بهترین دروازه‌بان آسیا و در سال 2013 دومین دروازه‌بان برتر آسیا شد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    102 بازدید·5 ماه قبل

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    151 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    168 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    106 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.