معرفی معروف ترین آهنگ های حماسی ایران

حماسه نوعی از اشعار وصفی است که مبتنی بر توصیف اعمال پهلوانی و مردانگی‌ها و افتخارات فردی یا قومی می‌باشد که شامل مظاهر مختلف زندگی آن‌ها می‌شود. در این مطلب به معرفی تعدادی از مشهورترین آهنگ‌های حماسی کشور که توسط هنرمندان مطرح خوانده شده‌اند می‌پردازیم.
«سپیده» که معمولاً به نام «ایران، ای سرای امید» هم شناخته می‌شود، عنوان یکی از تصنیف‌های ساخته‌ی محمدرضا لطفی است. . شاعر این تصنیف هوشنگ ابتهاج و خواننده‌ی آن محمدرضا شجریان است. این تصنیف، در همان روزهای نخست انقلاب 1357 ایران ساخته شد و در شب پیروزی انقلاب ایران از رادیو پخش شد.
ترانه وطنم نام قطعه‌ای از آلبوم تبریز در مه به خوانندگی سالار عقیلی است. شعر این ترانه سروده افشین یداللهی است و تنظیم آن را حسین فاضل بر عهده داشته است. این قطعه به عنوان تیتراژ سریال تبریز در مه مورد استفاده قرار گرفت
آهنگ ایران من از آلبومی با همین نام در سال 397 منتشر شد. این آلبوم بعد از آلبوم ابراهیم پر فروش‌ترین آلبوم سال 1397 شد. آهنگسازی این آلبوم را سهراب پورناظری انجام داده‌است.
آهنگ بی‌نظیر و بدون تکرار «ای ایران ایران» با خوانندگی زنده‌یاد محمد نوری و ترانه‌سرایی تورج نگهبان، یکی از محبوب‌ترین و شناخته ‌شده‌ترین آهنگ‌های حماسی کشور است که از آلبوم «دلاویزترین» ‌منتشر شد.
«به پای ایران» نام آهنگی حماسی از حجت اشرف زاده و آهنگسازی امیرحسین سمیعی است. ترانه‌ی این آهنگ را مهرداد عرفان‌پور سروده است.
ترانه و آهنگ بسیار زیبا و شنیدنی من ایرانی ام با صدای علیرضا عصار، یکی دیگر از معروف‌ترین آهنگ‌های ملی و حماسی کشور است که تنظیم آن را پویا نیکپور بر عهده داشته و ترانه‌ی آن را مهدی ایوبی سروده است
شعر وطن‌ ای هستی من که نام اصلی آن سرود ایران جوان است به عنوان اولین سرود ملی ایران شناخته می‌شود. شعر این آهنگ سروده بیژن ترقی است. این شعر پس از آوازخوانی سالار عقیلی مشهور شد اما آهنگ سازی آن به دوران ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    محبوب ترین سازهای کوبه ای

    119 بازدید·5 ماه قبل

    خواننده هایی که رکورد فروش آلبوم را زدند

    86 بازدید·5 ماه قبل

    ثروتمندترین خواننده های پاپ ایران

    221 بازدید·5 ماه قبل

    پسرانی که راه پدر را در دنیای موسیقی ادامه دادند

    208 بازدید·11 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.