لژیونرهای ایرانی را بشناسید!

حاصل هشت سال حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران تعداد بسیاری لژیونر است که در سرتاسر قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا حضور دارند و نمایندگان فوتبال ایران در خارج از کشور محسوب می‌شوند. در فصل گذشته لژیونرهای زیادی در قالب تیم های خارجی به میدان رفتند که بعضی به مانند مهدی طارمی و سردار آزمون عملکرد قابل قبولی داشتند اما بعضی ها نیز به خاطر شرایط بد تیم هایشان نتوانستند موفق ظاهر شوند. برای آشنایی بیشتر با این لژیونرها با ویکی تاپ همراه باشید.

علیرضا حقیقی

بازیکن فوتبال ایرانی
علیرضا حقیقی بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه نساجی مازندران در لیگ برتر بازی می‌کند.

علیرضا منصوریان

بازیکن و مربی فوتبال ایرانی
علیرضا منصوریان ، بازیکن سابق و سرمربی فوتبال اهل ایران است. او در حال حاضر سرمربی تیمی نیست.

محمد خاکپور

بازیکن فوتبال ایرانی و انسان با شرف
محمد خاکپور بازیکن فوتبال پیشین و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران است. وی در ۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته است.

اشکان دژاگه

بازیکن فوتبال ایرانی-آلمانی
سید اشکان دژآگه بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و کنونی باشگاه فوتبال فولاد خوزستان است که دارای ملیت ایرانی-آلمانی می‌باشد.

صادق محرمی

بازیکن فوتبال ایرانی
صادق محرمی بازیکن فوتبال اهل ایران است برای باشگاه دینامو زاگرب و تیم ملی ایران بازی می‌کند.
علی قلی‌زاده (زادهٔ 20 اسفند 1374 در نمین) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای رویال شارلوا در لیگ برتر بلژیک بازی می‌کند.او سابقه بازی برای تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان ایران را نیز دارد.

میلاد محمدی

بازیکن فوتبال ایرانی
میلاد محمدی یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال آ. ا. ک آتن در پست مدافع چپ بازی می‌ کند.

رایان تفضلی

فوتبالیست ایرانی_انگلیسی
رایان سیروس تفضلی بازیکن فوتبال با پدر ایرانی و مادر انگلیسی است که در پست مدافع برای باشگاه فوتبال وایکام واندررز در لیگ یک فوتبال انگلستان بازی می‌کند.

استیون بیت‌ آشور

بازیکن فوتبال ایرانی
اِستیون بیت‌آشور یا مهرداد بیت‌آشور ‏(30 ژانویه 1987 در سن‌خوزه، کالیفرنیا) بازیکن فوتبال ایرانیان آمریکا است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد و در تیم باشگاهی کلرادو رپیدز در لیگ برتر فوتبال آمریکا توپ می‌زند.

جواد نکونام

بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی
جواد نکونام بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل ایران است. وی با حضور در ۱۵۱ بازی ملی، رکورددار بیش‌ترین بازی ملی در تیم ملی فوتبال ایران است. او هم‌اکنون در لیگ برتر ایران سرمربی تیم فولاد خوزستان است.

مسعود شجاعی

بازیکن فوتبال ایرانی
مسعود شجاعی بازیکن فوتبال اهل ایران و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران است که هم‌اکنون در تیم نساجی مازندران به عنوان هافبک بازی می‌کند.

احسان حاج صفی

بازیکن فوتبال اهل ایران
احسان حاج‌صفی بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای آ.ا.ک اتن یونان و تیم ملی ایران بازی می‌کند و درحال حاضر کاپیتان تیم ملی ایران می باشد.
اللهیار صیادمنش (زادهٔ 8 تیر 1380) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در باشگاه فوتبال هال سیتی و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

علیرضا جهانبخش

بازیکن فوتبال ایرانی
علیرضا جهانبخش بازیکن فوتبال اهل ایران است.

سامان قدوس

بازیکن فوتبال
سامان قدّوس بازیکن فوتبال ایرانی_سوئدی است. سامان قدوس در پست هافبک هجومی برای باشگاه برنتفورد در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زند.

فرهاد مجیدی

بازیکن سابق و مربی فوتبال ایرانی
فرهاد مجیدی قادیکلایی بازیکن سابق و مربی کنونی فوتبال اهل ایران است. مجیدی در ۴۵ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده‌است و گلزنترین بازیکن ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا است. او همچنین سابقه بازی در باشگاه‌های صنایع پارچین، کشاورز، بهمن کرج، استقلال و راپید وین اتریش را در کارنامه دارد. مجیدی ۷ سال سابقه حضور در لیگ امارات با تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر را دارد و یک سال نیز در تیم الغرافه قطر بازی کرده‌است.

خداداد عزیزی

بازیکن فوتبال ایرانی
خداداد عزیزی بازیکن فوتبال و ورزشکار اهل ایران است. وی اصالتا از قوم خاوری ایران میباشد و از طریق اصل خون تابعیت ایرانی دارد.وی علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران سابقه حضور در بوندس‌لیگا آلمان، لیگ برتر امارات متحده عربی را دارد. او نقش بسیار مهمی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه داشت. او به دلیل سرعت زیادش و گل صعود آفرین ایران به استرالیا ، توسط جواد خیابانی که گزارشگر آن بازی بود، غزال تیزپای فوتبال ایران نامیده می‌شد.

کریم باقری

بازیکن فوتبال ایرانی
کریم باقری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است. او سابقهٔ بازی در تیم‌های تراکتور سازی تبریز، کشاورز، آرمینیا بیله‌فلد، النصر، چارلتون، السد و پرسپولیس را دارد. باقری با ۵۰ گل ملی، دومین گلزن برتر تیم ملی ایران شناخته می‌شود. او در مراسم بهترین‌های لیگ ایران، به عنوان مرد اخلاق دههٔ هشتاد فوتبال ایران برگزیده شد.باقری هم‌اکنون دستیار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌باشد.

وحید هاشمیان

بازیکن فوتبال ایرانی
وحید هاشمیان اصالتاً اهل کربکند اصفهان بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او پس از پایان لیگ یازدهم در حالیکه دو فصل برای باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران به میدان رفته بود، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

علی دایی

بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی
علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد. او اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

مهدی مهدوی‌ کیا

بازیکن سابق و مربی فوتبال
مهدی مهدوی‌کیا بازیکن سابق فوتبال و مربی فوتبال اهل ایران است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است. مهدوی‌کیا در سال 2003 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد.

علی کریمی ( بازیکن سابق )

بازیکن فوتبال پیشین اهل ایران
محمدعلی کریمی پاشاکی که با نام علی کریمی شناخته شده، بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است. کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای 18 سالهٔ خود از سال 1375 تا 1393، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد.

مهدی طارمی

بازیکن فوتبال ایرانی
مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

سردار آزمون

بازیکن فوتبال ایرانی
سردار آزمون بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای بایر لورکوزن و تیم ملی ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است.

رضا قوچان نژاد

بازیکن فوتبال ایرانی
رضا قوچان‌نژاد نورنیا(زادهٔ ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در قوچان) بازیکن فوتبال ایرانی است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    102 بازدید·6 ماه قبل

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    151 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    168 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    107 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.