قدیمی ترین مربیان باشگاه پرسپولیس

باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران باشگاه فوتبالی ایرانی است که در سال 1342 در شهر تهران، پایتخت ایران بنیادگذاری شده و از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران است. این باشگاه یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران است که موفقیت آن مدیون تلاش‌های بی وقفه مربیان دلسوزی است که برای رشد این تیم کارهای زیادی انجام داده‌اند. در ادامه این مطلب با قدیمی‌ترین مربیان این باشگاه آشنا می‌شوید.

پرویز دهداری

بازیکن فوتبال ایرانی
پرویز دهداری مردی اخلاق‌مدار و از نمادهای مکتب شاهین است که با گذشت 29 سال از درگذشت وی، همچنان نامش در بین اهالی فوتبال جاودانه است. پرویز دهداری از مهاجمان بزرگ تیم شاهین بود و از ابتدای سال 1347 که پرسپولیس متولد شد دهداری مسئولیت رسمی اولین سرمربی این تیم را بر عهده گرفت.

حسین فکری

بازیکن فوتبال ایرانی
حسین فکری یکی از مربیان بزرگ تاریخ فوتبال ایران است که خدمات فراوانی به فوتبال ایران انجام داد. فکری در سال 1369 همزمان سرمربی پرسپولیس و عقاب بود و سومین مربی باشگاه پرسپولیس در همه ادوار به شمار می‌رود. وی همچنین در دوره‌های گوناگونی رئیس انجمن فوتبال آموزشگاه‌های کشور، دبیر فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، مؤسس باشگاه تهران جوان و دبیر کانون باشگاه‌های ایران بود.

همایون بهزادی

بازیکن فوتبال ایرانی
همایون بهزادی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق شاهین و پرسپولیس بود که قبل از سرمربی گری، به واسطه کاپیتانی تیم و قدرت رهبری‌اش در غیاب سرمربی آن زمان پرسپولیس، تیم را تمرین می‌داد و مربیگری می‌کرد. او در اواخر سال 1353 به سرمربیگری پرسپولیس رسید و دست به جوان گرایی زد. او در جام تخت جمشید 1353 و 1354 هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت.

بیوک وطنخواه

بازیکن فوتبال ایرانی
بیوک وطنخواه از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران و پرسپولیس است. این پیشکسوت پرسپولیس در سومین فصل برگزاری لیگ تخت جمشید در سال 1354 سرمربی پرسپولیس بود و سرخپوشان با هدایت او قهرمان شدند. بیوک وطنخواه بعد از آن قهرمانی پرسپولیس، تبدیل به جوانترین مربی قهرمان تاریخ لیگ ایران شد و همچنین اولین مربی ایرانی است که تیمی را در لیگ ایران قهرمان کرد.

منصور امیرآصفی

بازیکن فوتبال ایرانی
منصور امیرآصفی بازیکن و مربی قدیمی فوتبال کشور است که سابقه بازی در باشگاه‌های کیان تهران، آرارات تهران و پرسپولیس تهران را به عنوان مدافع داشت و در سال 1958 به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی توکیو شرکت کرده بود. او از اسفند سال 1355 تا اردیبهشت سال 1356 هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده داشت.

علی پروین

بازیکن و مربی فوتبال ایرانی
علی پروین، چهره سرشناس فوتبال کشور، از زمستان 1360 علی پروین سرمربی پرسپولیس شد و همزمان با بازی در این تیم، مربیگری هم می کرد. پروین در سال 67 به مدت حدود 2 ماهی از پرسپولیس کنار گذاشته شد و پرسپولیس بدون او به مسابقات باشگاه‌های آسیا رفت و حذف شد. بعد از این مسابقات پروین دوباره به تیم بازگشت و تا آبان 72 سرمربی پرسپولیس باقی ماند. علی پروین از پرافتخارترین مربیان پرسپولیس به‌شمار نیز بشمار می‌رود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    157 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    172 بازدید·9 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    110 بازدید·9 ماه قبل

    یاغی های فوتبال ایران

    177 بازدید·10 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.