قدیمی ترین باشگاه های فوتبال ایران

ورزش فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در ایران به شمار می‌رود و باشگاه‌های متعددی نیز از ابتدای ورود فوتبال به ایران تاسیس شده‌اند. فعالیت برخی از این باشگاه‌ها تا امروز ادامه پیدا کرده است و طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. باشگاه‌هایی که از ابتدای تاسیس تغییرات زیادی در آنها رخ داده است. در این مقاله به معرفی قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران می‌پردازیم.
این باشگاه درست70سال قبل، در سال 1323 در شهر تهران تأسیس شد؛ باشگاهی که مالکش نیروی هوایی بود و فلسفه ی نام گذاری اش نیز از همینجا میآمد. سیستم چهار دو چهار، یکی از نوستالژی های همین باشگاه در فوتبال ایران است. یک باشگاه جذاب و هجومی که البته بالاخره سیستم بازیاش را تغییر داد و اواسط دهه ی 50 سه سه چهار بازی کرد.
در سال1324 ،خلیج بوشهر اولین نام این باشگاه بود. پنج سال بعد با حمایت دکتر اکرامی، مؤسس باشگاه شاهین تهران، این تیم به شاهین بوشهر تغییر نام داد. تابان بوشهر، نام بعدی باشگاهی بود که بعد از انقلاب دوباره توانست با نام اصلی اش فعالیت کند. این تیم در سال1373 به سطح اول جام آزادگان رسید اما خیلی زود سقوط کرد.

استقلال

باشگاه فوتبال ایرانی
باشگاه فوتبال استقلال ایران که به‌طور خلاصه استقلال ایران، استقلال تهران و استقلال نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر 1324 در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. استقلال تا پیش از انقلاب 1357 در ابتدا دوچرخه‌سواران و سپس تاج نام داشت.
بانک ملی در سالهای فعالیت، سازنده ترین باشگاه فوتبال ایران به شمار میرفت؛ باشگاهی که مدام بازیکن میساخت و آنها را به باشگاه های ثروتمندتر میفروخت. این تیم در سال 1327 در شهر تهران پایه گذاری شد.

پاس تهران

باشگاه فوتبال ایرانی
باشگاه فوتبال پاس تهران که تا سال 1342 شهربانی نام داشت، یک باشگاه فوتبال ایرانی بود که در سال 1332 سنگِ‌بنای بنیانگذاری‌اش در تهران گذاشته‌ شد و در سال 1386 به همدان انتقال یافت. این باشگاه در طول تاریخ خود، همواره از تیم‌های مطرح فوتبال ایران و آسیا بود.
بنای اصلی باشگاهی در سال 1341، توسط پرویز دهداری گذاشته شد. هما با این نام دوست داشتنی، اولین قهرمان تهرانی فوتبال ایران در سالهای بعد از انقلاب بود. باشگاهی آبی پوش که به نمایندگی از ایران در تورنمنت ریاست جمهوری کره ی جنوبی نیز شرکت کرد و تیم ملی کشور میزبان را شکست داد.

پرسپولیس

باشگاه فوتبال ایرانی
باشگاه فوتبال پرسپولیس یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال 1342 در شهر تهران پایه‌گذاری شد. این باشگاه از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. پرسپولیس پس از سال 1347، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    10 بازیکن برتر فوتبال ایران با بیشترین تعداد گل در قرن گذشته

    90 بازدید·5 ماه قبل

    10 تا از بهترین سرمربی های پرسپولیس

    121 بازدید·6 ماه قبل

    بزرگ ترین استادیوم های فوتبال ایران

    157 بازدید·8 ماه قبل

    برجسته ترین بازیکنان فوتبال ایران از دیدگاه چت جی پی تی

    98 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.