زیباترین آبشارهای ایران

یکی از زیباترین عناصر طبیعت، آبشارها هستند و در هر شهر یا کشوری از خاص‌ترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. در این مقاله سعی شده تا گلچینی از زیباترین آبشارهای بی نظیر و زیبای ایران را به شما معرفی کنیم تا با سفر به آنها لحظات هیجان انگیز و مفرحی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

آبشار مارگون

یک آبشار در شهرستان سپیدان استان فارس
آبشار مارگون مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. این آبشار حدود 70 متر ارتفاع و 100 متر عرض دارد و در اطراف آن درختان جنگلی بی‌شماری وجود دارد که زیبایی این منطقه را چند برابر کرده‌اند. این منطقه در تمام فصول سال آب و هوای خوبی دارد و آب این آبشار در گرم ترین فصل سال بسیار خنک و زیر 10 درجه است.
آبشار کبودوال که بلندترین آبشار خزه‌ای ایران به شمار می‌آید، یکی از جاهای دیدنی استان گلستان است. آبشار کبودوال تنها از چشمه بالادست خود سرچشمه می‌گیرد؛ چشمه‌ای که از دل زمین و در ارتفاعات به بیرون می‌جوشد و در مسیر خود هیچ منبع آبی دیگری از جمله رودخانه دائمی یا فصلی متشکل از آب‌های سطح زمین، وارد آن نمی‌شود. به همین دلیل آب این آبشار، زلال، شفاف و قابل شرب است و آبشار کبودوال، پاک‌ترین آبشار ایران نام دارد.
آبشار بیشه در خرم آباد استان لرستان قرار دارد. آبشار بیشه از چشمه‌های متعددی تغذیه می‌شود و در نهایت منظره‌ای زیبا روی صخره‌ای بلند قامت و سرسبز در جنگل‌های بلوط از رشته‌کوه زاگرس، به نمایش می‌گذارد. سراسر کوه‌های بیشه با درختان بلوط پوشیده شده است و چشمه ساران آن در همه فصلها جاری است. اینجا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لرستان است که در فصل بهار، اوج طراوت و سرزندگی در آن جریان دارد.

آبشار لاتون

آبشاری در نزدیکی شهر لوندویل
آبشار لاتون آستارا در استان گیلان و مرز استان اردبیل واقع است. در طی مسیر رسیدن به لاتون مناظر و چشم‌انداز بی‌نظیری همچون آبشارها، تپه‌های جنگلی و بسیار زیبا با چشمه‌های فراوان با آبی خنک و نوشیدنی وجود دارد که از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. آب و هوای لاتون مرطوب و متعدل است و این منطقه در پاییز و زمستان هوای سرد و در ابتدای بهار هوایی مطبوع و دلپذیر دارد.
آبشار شِوی یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در شهرستان دزفول در استان خوزستان واقع شده ‌است. ارتفاع آبشار 85 متر و عرض آن 70 متر است. آب آن پس از عبور از کوه‌ها و دره‌ها، به رود دز و نهایتاً به دریاچه‌ی سد دز در استان خوزستان می‌ریزد.

آبشار آسیاب خرابه

از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی
آسیاب خرابه یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در چند کیلومتری مرز جمهوری آذربایجان و در شهرستان جلفا واقع شده است. این آبشار زیبا شامل آبشارهای کوچک و بزرگ می‌باشد که از بالای کوه به سمت پایین آن سرازیر می‌شود. آب این آبشارها از چشمه‌های متعدد موجود در بالای آسیاب که از کوه کیامکی سرچشمه می‌گیرد، تأمین می‌گردد.
آبشار تمام خزه‌ای بولا در نزدیکی پارک ملی کیاسر، در استان مازندران قرار دارد. آب این آبشار از چشمه‌های بالا تامین می‌‌شود. خزه‌‌های سرسبز این آبشار بسیار دیدنی هستند. وجود منابع آبی فراوان در این منطقه، باعث به‌ وجود آمدن چندین آبشار کوچک و بزرگ شده است. ارتفاع آبشار بولا حدود 1750 متر است و وجود درختان جنگلی متفاوت زیبایی آن را چند برابر کرده است.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    164 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    129 بازدید·8 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    201 بازدید·9 ماه قبل

    عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

    163 بازدید·9 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.