بهترین مراکز خرید ایران

چند سالی است که مجتمع‌های تجاری بسیار عظیم و باشکوهی در نقاط مختلف کشور به ویژه کلان‌شهرها ساخته می‌شود. این پروژه‌ها که معمولا مجتمع‌هایی چند‌منظوره‌اند و برای برآورده کردن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشتریان هم برنامه‌ریزی کرده‌اند، نقش مستقیمی در رونق کسب‌و‌کار منطقه و افزایش میزان نشاط اجتماعی داشته‌اند. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم از میان آن‌ها 10 مجتمع پررونق کشور عزیزمان را انتخاب و به طور مختصر معرفی کنیم.
در شمال غربی میدان تجریش و در خیابان سعد آباد مرکز خرید بزرگ و مدرنی به نام ارگ سنتر یا ارگ تجریش قرار دارد که مکانی بسیار عالی برای خرید و گذراندن یک روز در کنار دوستان یا خانواده می‌باشد. این مجموعه دارای 5 طبقه است که از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ، فود کورت، کافه و رستوران، سالن آمفی تئاتر، پردیس سینمایی و پارکینگ تشکیل شده و در همه‌ی قسمت‌ها بسیار پیشرفته و به روز است. پارکینگ ارگ سنتر دارای 1017 واحد پارکینگ سرپوشیده است که با وجود قرار گیری در طبقات منفی ساختمان از تهویه‌ی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.
سام سنتر یکی از مراکز خرید بزرگ، مدرن و مهم ایران است که در یکی از مناطق اعیان نشین و ثروتمند تهران یعنی خیابان فرشته واقع شده و محل خرید افراد ثروتمند و مشهور است. ساخت این مجموعه از سال 1390 آغاز و در سال 1392 به دست مهندسانی چون خانم نازنین افشار، خانم فاطمه براتی و خانم سمیه نایب عباس به پایان رسید. سام سنتر دارای 9 طبقه است که در طبقات اول و دوم آن 26 فروشگاه بزرگ، در طبقات سوم تا هفتم 240 پارکینگ و در دو طبقه‌ی آخر کافه و رستوران قرار دارد. معماری این ساختمان بسیار به روز و مدرن است، لابی این مجموعه به شکل بیضی و دارای محیطی بسیار زیبا و دلنشین با طرح‌های سه بعدی و آبنمایی در مرکز آن می‌باشد که نیمکت‌های موجود در آن امکان استراحت بازدید کنندگان را فراهم کرده است.
یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ایران مرکز خرید پالادیوم در شمال تهران است که علاوه بر خرید کردن دارای امکانات تفریحی و فرهنگی بسیاری می‌باشد. این مجموعه مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع، 150 واحد اداری و 160 واحد تجاری دارد، طراحی این ساختمان بسیار مدرن بوده و به گونه‌ای ساخته شده که دارای اضلاع و تعداد طبقات گوناگونی است، ضلع شمالی دارای 11 طبقه، ضلع جنوبی دارای 13 طبقه و قسمت همکف دارای 6 طبقه می‌باشد. پالادیوم دارای 6 طبقه پارکینگ در زیرزمین است، به این ترتیب بازدید کنندگان در قلب شهر تهران نگران جای پارک خودروی خود نیستند. در واحدهای تجاری این مجتمع کالاهای فراوانی نظیر انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، عطر و ادکلن، ساعت، طلا و جواهر،‌ لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، وسایل منزل و حتی ساز موسیقی به فروش می‌رسد، این کالاها همه از برندهای معتبر و معروف جهان هستند برندهایی مثل آدیداس، نایک و ریبوک در لوازم ورزشی،‌ سلنا، پونت روما، دیزل، وومن سکرت، ال اس وایکیکی، اسپرینگ فیلد، ‌جین وست،‌ جنیفر و منگو در پوشاک، ‌سواروسکی در طلا و جواهر و تفال و دوان در لوازم خانگی.

مرکز خرید قلب شهر اصفهان

مکان تفریحی رفاهی اصفهان
مرکز خرید بزرگ شهر اصفهان با نام سیتی سنتر اصفهان اولین مرکز تفریحی، تجاری، فرهنگی و گردشگری در ایران است و در میان مراکز خرید بزرگ دنیا رتبه‌ی چهارم را داراست. این مجموعه 7 طبقه دارد که دو طبقه‌ی زیرزمین آن پارکینگ، طبقات همکف، اول و دوم فروشگاه و مرکز خرید و طبقات دیگر شامل سینما، فود کورت، کافه و رستوران، شهربازی، دانشگاه، مرکز همایش‌های بین المللی، موزه، نگارخانه و... می‌باشد. طراحی سیتی سنتر اصفهان بسیار زیباست و این مکان دارای هوایی پاک و تصفیه شده و فضایی دلنشین می‌باشد. پارکینگ سیتی سنتر اصفهان گنجایش 5500 خودرو را دارد و مجهزبه، به روزترین فناوری‌های جهان می‌باشد.

مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع تجاری، تفریحی، گردشگری و اقامتی خلیج فارس، شیراز، ایران
یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید ایران مرکز خرید خلیج فارس شیراز است که در میان مراکز خرید بزرگ جهان رتبه‌ی هفتم را دارد. این مجموعه در زمینی به مساحت 450 هزار متر مربع و در مدت 6 سال ساخته و در سال 1391 بهره برداری شد مجتمع خلیج فارس شیراز با معماری الهام گرفته از دوران هخامنشی دارای 7 بلوک متفاوت است که هر یک به قسمتی از امکانات این مجموعه اختصاص دارد، قسمت‌های مختلفی همچون هتل 5 ستاره، سالن ورزشی، پارکینگ، فروشگاه‌های مختلف، شهربازی، پردیس سینمایی و... . بخش تجاری مرکز خرید خلیج فارس از چندین بازار با نام‌های گوناگون تشکیل شده که در هر کدام کالای خاصی عرضه می‌شود. این بازارها مانند بازار الماس که در آن طلا و جواهر، ساعت، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی بهداشتی و... عرضه می‌شود، بازار جهان نما که بزرگ‌ترین شعبه‌ی هایپر استار ایران در آن فعال است، بازار جام جم که انواع مارک‌ها و برندهای معتبر و بزرگ دنیا در آن وجود دارد و بازار ابریشم که انواع پوشاک، کیف و کفش، پارچه و... در فروشگاه‌های آن فروخته می‌شود.

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    158 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    126 بازدید·7 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    196 بازدید·8 ماه قبل

    عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

    160 بازدید·8 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.