کم سن ترین بازیگرانی که وارد سینما و تلویزیون شدند

لیلا حاتمی

بازیگر ایرانی
لیلا حاتمی در نهم مهر سال 1351 به دنیا آمد. پدرش علی حاتمی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، و مادرش زری خوشکام، هنرپیشه سینما، بود. حاتمی فعالیت بازیگری در سینما را در  سن 12 سالگی با بازی در نقش کودکی کمال‌الملک در سال 1362  شروع کرد. او برای ایفای نقش زنی نازا در فیلم لیلا در سال 1375 مورد تحسین قرار گرفت و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

علی شادمان

بازیگر ایرانی
محمد علی شادمان متولد 4 آذر 1375 در ایلام ، بازیگر سینما و تلویزیون است که فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد. او برای اولین بار در سال 1385 وقتی تنها 10 سال داشت در کنار گلشیفته فراهانی با فیلم «میم مثل مادر» جلوی دوربین رفت و یکسال بعد در فیلم «صد سال به این سال‌ها» بازی کرد. رسول ملاقلی ‌پور به این دلیل او را برای بازی در فیلم میم مثل مادر انتخاب کرد که توانایی در نواختن ویولن داشت. علی شادمان در سومین تجربه خود در 13 تا 15 سالگی در سریال سرزمین کهن به ایفای نقش پرداخت و در سال 1394 وقتی 19 ساله بود در نقش کیوان پارسا کنار مهراوه شریفی نیا دیده شد و از آنجا به شهرت رسید.

ارسلان قاسمی

بازیگر ایرانی
ارسلان قاسمی در 1 خرداد 1374 در تهران متولد شد. بهاره رهنما از دوستان صمیمی مادر ارسلان می باشد و ورود ارسلان قاسمی بـه سینما از طریق بهاره رهنما می‌باشد. او وقتی هفت سال داشت برای اولین بار جلوی دوربین رفت و در سریال «در چشم باد» ایفای نقش کرد سپس بعد از این سریال، در سریال یوسف پیامبر بازی کرد. پس از بازی در سریال «در چشم باد» پیشنهاد های سینمایی زیادی داشت و در اولین تجربه سینمایی خود در فیلم « 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر ها» بازی کرد.

باران کوثری

بازیگر ایرانی
باران کوثری متولد 25 مهر 1364 در تهران می باشد. جهانگیر کوثری، پدر باران کوثری، از تهیه کنندگان سینما و کارشناس فوتبال است و مادرش رخشان بنی اعتماد  یکی از معروف ترین کارگردانان ایرانی است. کوثری از سال 1370 با فیلم «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ وارد عرصه بازیگری شده است و بعد از آن در فیلم‌های مادرش حضور یافت. او در سال 1376 با بازی در تئاتر «آن سوی آینه» به کارگردانی آزیتا حاجیان درخشید و پس از آن در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (1381)، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

ملیکا شریفی نیا

بازیگر سینما
ملیکا شریفی نیا  متولد 21 آبان 1365 در تهران است. او فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا بازیگران سینما و تلویزیون و خواهر مهراوه شریفی نیا می‌باشد. ملیکا بازی در سینما را از سال 1371 با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» شروع کرد و از دیگر افرادی است که از کودکی بازی کرده است.  بعد از آن در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نقش آفرینی کرد اما با ایفای نقش "دریا" در سریال "شمس العماره" به کارگردانی سامان مقدم به موفقیت رسید.

پگاه آهنگرانی

بازیگر ایرانی
پگاه آهنگرانی بازیگر و مستندساز ایرانی در سال 1362 متولد شد. او فرزند منیژه حکمت، از کارگردانان ایرانی، و جمشید آهنگرانی، کارگردان سینما است. پگاه آهنگرانی  برای اولین بار در 6 سالگی در فیلم گربه‌ی آوازخوان به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال 1369 جلوی دوربین بازی کرد اما در دومین بازی‌اش (فیلم دختری با کتانی‌های سفید) که در 15سالگی بود درخشید. بازی در این فیلم برای او نظرات مثبتی را بدنبال داشت تا جاییکه جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره، جایزه‌ی بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر، دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی آبادان و جایزه‌ی بهترین نقش‌آفرینی از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را در سال 1378 به دست آورد.

ترلان پروانه

بازیگر ایرانی
ترلان پروانه 18 تیر 1377 در شیراز متولد شد. او یکی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون می‌باشد که از دوران کودکی وارد این حرفه شده است. برای اولین بار در 3 سالگی بطور تصادفی خانمی در فرودگاه از چهره وی خوشش آمد و به مادرش پیشنهاد بازی ترلان را در یک تیزر تبلیغاتی شامپو داد و مادرش با اشتیاق قبول کرد. بعد از مدتی ترلان جذب برنامه های آموزشی شبکه جام جم و شبکه یک شد. ترلان پروانه بعد از بازی در سریال تلویزیونی خوش غیرت، جایزه بزرگ، 101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها و شبی از شب ها در سال 1383، در سال 1384 در پنج فیلم سینمایی دغدغه، بالابند، زن بدلی، مادر صدامو می شنوی و چپ دست، بازی کرد و رسماً وارد سینما شد .

بسیاری از بازیگران و هنرمندان مطرح کشور از سنین کودکی فعالیت هنری خود را آغاز کردند و پس از نشان دادن توانایی‌هایشان به شهرت زیادی رسیدند و همچنان در سینما و تلویزیون حضور پررنگی دارند. در ادامه این مطلب با تعدادی از این بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون، به ترتیب سن آشنا می‌شوید.

 

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    84 بازدید·5 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    100 بازدید·6 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    204 بازدید·7 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    152 بازدید·7 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.