خاص ترین اقامتگاه های ایران

اگر شما هم از آن افرادی هستید  که دوست دارید سفر متفاوتی را تجربه کنید و با اقامت در خاص‌ترین مکان‌ها و اقامتگاه‌های بوگردی، خاطرات شیرینی را برای خودتان رقم بزنید؛ پیشنهاد میکنیم ادامه‌ی این مطلب را که چند مورد از منحصر به ‌فرد ترین  اقامتگاه‌ها را به شما معرفی می‌کند، از دست ندهید.
اقامتگاه لوله‌ای در شهر عسلویه استان بوشهر در دهکده گردشگری پازارلند شیرینو قرار دارد. این اقامتگاه که به ویولا نیز معروف است، از لوله ساخته شده و نشان دهنده‌ی تاسیسات مربوط به پتروشیمی در این شهر است. این لوله‌ها 12 متر طول دارند و با طراحی خلاقانه متخصصین، از ضایعات پتروشیمی به اقامتگاهی خاص تبدیل شدند و مانند اتاق‌های هتل، تمام امکانات رفاهی را دارا هستند. ویولاها نمایی رو به دریا داشته و منظره‌ای فوق‌العاده دارند و مسافران می‌توانند پنجره‌های شیشه‌ای آن طلوع آفتاب و دریا را مشاهده کنند.
هتل صخره‌ای لاله کندوان که در روستای تاریخی و منحصر به فرد کندوان در شهر تبریز قرار دارد، سومین هتل صخره ای دنیا است و معماری خاص آن مورد توجه‌ توریست‌ها و گردشگران زیادی است. این هتل 40 اتاق سنگی طبیعی دارد و با داشتن تمام امکانات یک هتل 5 ستاره، تجربه زندگی غارنشینی و بودن در محیطی آرامش بخش را برای گردشگران فراهم می‌کند. بعلت اینکه آب و هوای روستای کندوان کوهستانی و ییلاقی است، در فصل تابستان نیازی به سیستم سرمایش نیست  و در فصول سرد سال گرمایش اتاق‌ها از طریق کف صورت می‌گیرد.
اکو کمپ عشایری دورنا در 20 کیلومتری جنوب مشگین شهر قرار دارد. این اقامتگاه شامل 2 آلاچیق عشایری، 4 کلبه کوهستانی و 2 کلبه هابیتی می شود که این کمپ ها با مصالح بومی و سنگی، همچنین با الهامی از تاریخ و فرهنگ ترکان آذری و عشایر شاهسون ایجاد شده‌اند. اقامتگاه بوم گردی دورنا فاقد سیستم سرمایشی و یخچال اختصاصی داخل کمپ ها می‌باشد. کوه های سبلان، دشت های سرسبز و آب و هوایی کوهستانی سرتاسر اکو کمپ دورنا را احاطه کرده است و تجربه یک اقامت به یاد ماندنی در طبیعت را برای گردشگران رقم میزند.
بوم قلعه آریز یک اقامتگاه متفاوت در یک قلعه تاریخی است. اقامتگاه بوم گردی بوم قلعه آریز در روستای باقر آباد واقع شده است و فاصله آن تا مرکز شهر بافق، حدود 11 کیلومتر می باشد. به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، اتاق های اقامتگاه بوم قلعه آریز بافق فاقد تخت، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی هستند، برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه تعبیه شده است.
اقامتگاه بومگردی متا فیروزکوه دارای 6 اتاق با ظرفیت 30 نفر مسافر می باشد. اقامتگاه دارای دو حیاط می باشد که در داخل آنها آتشدان قرار داده شده است تا میهمانان در هوای خنک ده دور هم بنشینند. اقامتگاه بومگری متا فیروزکوه دارای یک غار نمکی است که جهت متدیشین و تسکین دردهای مفصلی بسیار مناسب است. این اقامتگاه دارای تراس با نمای دشت و کوه است و از دیگر امکانات آن میتوان به دمنوش خانگی، طبخ نان محلی و چای ذغالی اشاره کرد.
اقامتگاه بوم گردی ماجرا واقع در جزیره توریستی و گردشگری هرمز در سال 2020 ساخته شد و با توجه به معماری منحصر به فرد و خلاقانه‌ای که دارد مورد توجه توریست‌ها و گردشگران زیادی است. اقامتگاه رنگارنگ ماجرا دارای چندین کلبه اقامتی با معماری گنبدی شکل است که درون کلبه ها هم مانند فضای بیرونی رنگی است و داخل کلبه ها تخت خواب و میز و صندلی قرار دارد.  فضای اقامتگاه به دلیل قرارگیری در ساحل و نزدیکی به دریا بسیار دلنشین و دنج است و محل مناسبی برای تفریح و بدست آوردن آرامش در محیطی به دور از هیاهو و سروصدا می باشد.

 

 

 

 

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    لاکچری ترین هتل های ایران

    157 بازدید·6 ماه قبل

    لوکس ترین هتل های تهران

    126 بازدید·7 ماه قبل

    به کدام کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا می توان سفر کرد؟

    195 بازدید·8 ماه قبل

    عجیب ترین جاهای دیدنی ایران که حتما باید ببینید

    160 بازدید·8 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.