بهترین فیلم های درام سینمای ایران از نگاه مردم

فیلم سینمایی ایرانی گزینه اول برای انتخاب فیلم و سریال و تماشای آن به همراه خانوده برای اغلب افراد است. چرا که در اکثر فیلم های ایرانی مسائل روز ایران گنجانده می شود. از طرفی دیدن فیلم ایرانی به طبع و ذائقه و البته فرهنگ ایرانیان نزدیک تر است. برخلاف تصور خیلی از افراد فیلم سینمایی ایرانی خوب هم کم نیست! برخی از بهترین فیلم های سینمای ایران به جشنواره های بین المللی هم راه یافته و جوایزی را دریافت کرده اند. به عنوان مثال فیلم فروشنده، فیلم پرفروش ایرانی شبی که ماه کامل شد، فیلم متری شیش و نیم و ده ها فیلم دیگر از بهترین فیلم های ایرانی در imdb محسوب می شوند. به گونه ای که حتی برای تبار غیر ایرانی هم مورد پسند بوده است. نکته مهم این است که فیلم های سینمایی ایران در ژانرهای متنوعی ساخته می شوند و تماشای فیلم خوب ایرانی نیازمند یک انتخاب هوشمندانه است. در این مقاله ویکی تاپ تعدادی از بهترین فیلم های درام سینمای ایران را که از نگاه مردم انتخاب شده اند به شما معرفی کرده است.

فیلم متری شیش و نیم

فیلم سینمایی ۱۳۹۷
در ابتدای لیست بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران به سراغ دومین اثر موفق سعید روستایی می رویم. روستایی که در اولین تجربه خود یکی از بهترین فیلم های سینمای ایران یعنی ابد و یک روز را ساخت (که در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت) در دومین فیلم بلندش نیز به سراغ مثلث مورد علاقه خود رفته و از پریناز ایزدیار، پیمان معادی و نوید محمدزاده کمک گرفته است. هر چند خانم ایزدیار به اندازه ابد و یک روز نقش پررنگی ندارد! البته روستایی فیلمنامه نویسی فیلم سد معبر را بر عهده داشت، اما کارگردان آن نبود. به همین دلیل فیلم سینمایی ایرانی متری شش و نیم دومین اثر او محسوب می شود.

فیلم شبی که ماه کامل شد

فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار ۱۳۹۷
یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 1397 که در جشنواره فجر نیز برنده 6 سیمرغ بلورین شد، چهارمین اثر بلند نرگس آبیار است. آبیار که نشان داده در ترسیم موضوعات خاص و بکر تبحر دارد این بار داستانی متفاوت اما حقیقی از گروه های ترویستی را روایت می کند.

فیلم جهان با برقص

فیلم ایرانی 1397
سروش صحت که بیشتر با آثاری طنز و کمدی شناخته می شود و اخیرا نیز با برنامه کتاب باز شبکه چهار به مجری گری هم پرداخته، یکی از بهترین فیلم های ایرانی را در سال 98 ساخت. جهان با من برقص نامزد سیمرغ بهترین کارگردانی فجر 98 هم شد.
فیلم فروشند هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است و یکی از بهترین فیلم های ایرانی در imdb نیز محسوب می گردد که تونسته امتیاز 7.7 از 10 را کسب نماید. فیلمی درام که در سال 1394 با تهیه کنندگی خود اصغر فرهادی و همکاری کمپانی فیلمسازی فرانسوی آرت فرانس، ساخته شد.این فیلم در سال 94 در اغلب جشنواره های بین المللی خوش درخشید. از اینر و جزو بهترین فیلم های ایرانی محسوب می شود.
یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 91 فیلمی جسورانه و ساختارشکن به کارگردانی و نویسندگی پوران درخشنده است. موضوع این فیلم یکی از خاص ترین موضوعاتی بود که پوران درخشنده به آن پرداخت.
کمتر پیش می آید در سینمای ایران فیلمی برگرفته از یک نمایشنامه خارجی باشد. اما بهرام توکلی یکی از بزگترین آثار ادبی جهان را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ایرانی کرده است. باغ شیشه ای اثر جاودان تنسی ویلیامز (نویسنده امدار آمریکایی) است که بهرام توکلی با خلاقیت و زیبایی آن را بازتوصیف می کند.

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی
هومن سیدی در سال های اخیر فیلم هایی متفاوت و خاص ساخته است. مغزهای کوچک زنگ زده یکی از درام های جنایی چند سال اخیر است که در جشنواره سی و ششم فجر خوش درخشید.

فیلم خط ویژه

فیلم ایرانی
تقریبا موضوعات حساس و خاص اقتصادی! از ابتدای دهه 90 به سینما ورود کرد. خط ویژه را شاید بتوان جزو اولین فیلم ها در حوزه فعالیت های اقتصادی افراد پرنفوذ دانست که مصطفی کیایی با یک فیلمنامه پرکشش آن را روایت کرده است.

فیلم سرخپوست

فیلمی به کارگردانی نیما جاویدی 1397
تنها عضو ایرانی آکادمی آسیا پاسیفیک نیما جاویدی است که در ابتدا با ملبورن (1392) و در سال 97 با فیلم سینمایی ایرانی سرخپوست استعداد و تواناییش را به رخ همگان کشید و تحسین متقدان را واداشت.

فیلم تنگه ابوقریب

فیلمی به کارگردانی بهرام توکلی 1396
بیست و پنجمین فیلم از لیست بهترین فیلم های ایرانی، سومین اثر قابل تقدیر بهرام توکلی است. این فیلم با کسب 6 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در سال 96 خوش درخشید.

فیلم قصر شیرین

فیلمی به کارگردانی رضا میرکریمی محصول سال 1397
قصر شیرین یازدهمین ساخته بلند رضا میرکریمی است. مدیرعامل سابق خانه سینما و دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، که فیلم ها و مستندهای ماندگاری را ساخته است. قصر شیرین بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد. البته این فیلم سینمایی ایرانی در جشنواره فیلم شانگهای نیز خوش درخشید و بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم را از آن خود کرد.
یکی از بهترین فیلم های ایرانی در سال 96 که عنوان پر مخاطب‌ ترین فیلم تاریخ جشنواره فیلم فجر را هم کسب کرد، فیلم سینمایی ایرانی لاتاری است که محمد حسین مهدویان آن را ساخت. لاتاری پرفروش ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران (البته تا سال 96) است. فیلم سینمایی ایرانی لاتاری را می توان درامی عاشقانه، تلخ و البته حماسی نامید!

دیدگاه ها (0)

    آمار ویکی‌تاپ

      در حال بارگذاری

    مقالات مرتبط

    هنرمندان فوت شده 1402

    71 بازدید·5 ماه قبل

    پرفروش ترین فیلم های کمدی سینمای ایران

    88 بازدید·5 ماه قبل

    نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2024

    179 بازدید·6 ماه قبل

    ماندگارترین بازیگران کمدی ایرانی در قرن گذشته

    131 بازدید·6 ماه قبل

    کلیه حقوق ویکی تاپ متعلق به شرکت فناوری اطلاعات پندار می باشد.